Tyto fotografie mají oslavovat krásu tance.

Tyto fotografie mají oslavovat krásu tance. Zdroj: Nir Arieli

Tyto fotografie mají oslavovat krásu tance.
Tyto fotografie mají oslavovat krásu tance.
Tyto fotografie mají oslavovat krásu tance.
Tyto fotografie mají oslavovat krásu tance.
Tyto fotografie mají oslavovat krásu tance.
10
Fotogalerie

Experiment s těly baleťáků: Podívejte se na pánské taneční orgie

Polonazí tanečníci, kteří se s výrazem nevětšího blaha dotýkají sebe samých po celém těle. Tak vypadá snaha umělec Nira Arieliho, jenž se pomocí vrstvení fotografií snažil vykouzlit moment, který vystihuje smyslnost a podstatu tance. Místo toho však jeho snímky vypadají jako oslava homosexuality.

Smyslné pohyby, rafinované pózy a uhrančivé pohledy. Tanečníci mají spoustu prostředků k tomu, aby v divákovi probudili emoci, která ho doslova pohltí. Přesně tak omráčil tanec i fotografa Nira Arieliho, jenž mužům v těsných šortkách naprosto podlehl. „Tanec je podle mě něco neskutečného a tanečníci nejsou lidské bytosti. Jak by také mohli s jejich podivnými fyzickými schopnostmi. Jsou jako z krásného snu a noční můry zároveň. Fascinují mě,“ řekl Arieli v rozhovoru pro magazín Kaltblut.

Rozhodl se proto pro stvoření obrázků, které budou poctou dokonalého těla tanečníků, ale zároveň se budou snažit vystihnout podstatu krásy tance. Pomocí digitální technologie tak spojil více snímků do jednoho jediného, který je podle Arieliho tím dokonalým momentem. Právě vrstvením fotografií chtěl totiž dosáhnout zobrazení chvíle, která bude čišet intimitou a úctou k pohybu.

Obrázky, na kterých jsou polonazí muži v objetí se svými "dalšími já", ale na první pohled vypadají spíš jako vystřižené z příručky „Muži za cestou k rozkoši“. A tak i přesto, že kvalitu v jejich profesi těmto borcům rozhodně nemůžeme odepřít, většina lidí bude více než náročnými figurami tanečníků fascinována jejich orgastickými výrazy.

Nir Arieli, který například zvěčnil ještě muže v dámských pózách, aby ukázal, že pánové také cití bolest, má evidentně trošku problém se způsobem předvedení svých myšlenek do reality. Umělec, jenž začínal jako fotograf u izraelské armády, totiž vždy své objekty zobrazí jako čtyřprocentní vyplašené koloušky.