Bankovní poplatky

Bankovní poplatky Zdroj: Profimedia

Jak získat zpátky poplatky od bank? Na otázky čtenářů odpovídal Daniel Paľko ze serveru poplatkyzpet.cz

Mají klienti bank šanci dostat nazpět poplatky, které zaplatili svým bankám? "Je to nehorázné co si banky dnes dovolují!" říká Daniel Paľko, který stojí za iniciativou Poplatky zpět - ta zastupuje více než 100.000 klientů bank, kteří chtějí zpět své peníze.

Banky v České republice stále považují své zákazníky spíše za výrobní prostředky než za partnery. Kolísavou situaci světové ekonomiky balancují tím nejjednodušším (pro ně) způsobem – přenášením nákladů na ty, kteří si u nich uložili peníze. A relativní pasivita a strach ze změny jsou pro ně jen dobře – klient, který moc nemluví, ale nosí peníze, je vždycky ten nejlepší. Komu by se to líbilo, že? Češi navíc mají tu vlastnost, že jsou pasivní relativně dlouho. Hodně dlouho. Když jim ale chce někdo na hlavu kálet víc, než uznají sami za vhodné, začnou se dít věci.

Prvním ze serverů, které se neutěšené situaci věnují soustavně, je web bankovnipoplatky.com. Ten již několik let vyhlašuje anketu o nejabsurdnější poplatek. Některé poplatky, které totiž platíme bankám jsou v pořádku, některé jsou nesmyslné (a o ty se právě hraje v anketě), a některé jsou už za hranicí – a právě o ty se zajímá projekt poplatkyzpet.cz, který si dal za úkol vrátit klientům zpět ty poplatky, které jsou minimálně neetické. Například poplatek za vedení úvěrového nebo hypotečního účtu. A to i zpětně!

Pozvání k online rozhovoru Reflexu pozval JUDr. Daniel Paľko, předseda představenstva BSP Lawyer Partners – firmy, která stojí za celým projektem. Jakou má celý projekt šanci na úspěch? O vrácení jakých poplatků můžu požádat? Jak dlouho celý proces vracení trvá? Co tím účastník riskuje? A co z toho bude mít právní firma, která akci organizuje?

V online rozhovoru odpovídal Daniel Paľko ze serveru poplatkyzpet.cz.