Jak získat zpátky poplatky od bank? Na otázky čtenářů odpovídal Daniel Paľko ze serveru poplatkyzpet.cz | Reflex.cz
reklama
nahoru

Jak získat zpátky poplatky od bank? Na otázky čtenářů odpovídal Daniel Paľko ze serveru poplatkyzpet.cz

3. dubna 2013 • 00:15
Jak získat zpátky poplatky od bank? Na otázky čtenářů odpovídal  Daniel Paľko ze serveru poplatkyzpet.cz
Bankovní poplatky
• foto: 
Profimedia

Mají klienti bank šanci dostat nazpět poplatky, které zaplatili svým bankám? "Je to nehorázné co si banky dnes dovolují!" říká Daniel Paľko, který stojí za iniciativou Poplatky zpět - ta zastupuje více než 100.000 klientů bank, kteří chtějí zpět své peníze.

reklama

Banky v České republice stále považují své zákazníky spíše za výrobní prostředky než za partnery. Kolísavou situaci světové ekonomiky balancují tím nejjednodušším (pro ně) způsobem – přenášením nákladů na ty, kteří si u nich uložili peníze. A relativní pasivita a strach ze změny jsou pro ně jen dobře – klient, který moc nemluví, ale nosí peníze, je vždycky ten nejlepší. Komu by se to líbilo, že? Češi navíc mají tu vlastnost, že jsou pasivní relativně dlouho. Hodně dlouho. Když jim ale chce někdo na hlavu kálet víc, než uznají sami za vhodné, začnou se dít věci.

Prvním ze serverů, které se neutěšené situaci věnují soustavně, je web bankovnipoplatky.com. Ten již několik let vyhlašuje anketu o nejabsurdnější poplatek. Některé poplatky, které totiž platíme bankám jsou v pořádku, některé jsou nesmyslné (a o ty se právě hraje v anketě), a některé jsou už za hranicí – a právě o ty se zajímá projekt poplatkyzpet.cz, který si dal za úkol vrátit klientům zpět ty poplatky, které jsou minimálně neetické. Například poplatek za vedení úvěrového nebo hypotečního účtu. A to i zpětně!

Pozvání k online rozhovoru Reflexu pozval JUDr. Daniel Paľko, předseda představenstva BSP Lawyer Partners – firmy, která stojí za celým projektem. Jakou má celý projekt šanci na úspěch? O vrácení jakých poplatků můžu požádat? Jak dlouho celý proces vracení trvá? Co tím účastník riskuje? A co z toho bude mít právní firma, která akci organizuje?

V online rozhovoru odpovídal Daniel Paľko ze serveru poplatkyzpet.cz.

Online rozhovor s Danielem Paľkem

Dagmar Bulánková, 3. dubna 2013 • 13:02
Dobrý den, Na Vašich stránkách je napsáno, že lze zpět získat až 28tisíc. Hypotéku máme již 8let a první roky se popltatky neplatily. Nicméně jsme na nich už celkem zaplatili víc jak 60tisíc. Od bank lze tedy teoreticky získat pouze nějakou "symbolickou" částku? Děkuji za odpověď a držím Vám palce.
Dobrý den paní Bulánková, klient prostřednictvím naší služby nepožaduje žádnou symbolickou část neoprávněně účtovaných poplatků. Naší službou klienti žádají o vrácení poplatků za 4 roky zpět, tedy ve vašem případě, pokud správně počítám, by se jednalo k 30. 000 Kč (pokud počítám, že 60.000 jste uhradili za poplatky během 8 let). Protože nám čas pro online rozhovor vypršel, tak bych rád poděkoval všem čtenářům za položené otázky a zároveň se omluvil, že jsem v omezeném čase odpovědět na všechny dotazy. Všem čtenářům přeji krásný den a hodně zdraví, a také život bez neoprávněných poplatků. :)
Jitka, 3. dubna 2013 • 12:53
Dobry den, jak jsem se docetla 3 banky z 5ti odmitly setkani s vami. Mate nejaky zpusob, jak banky "donutite" s vami jednat nebo je z toho jasne, ze neni sance u techto bank poplatky ziskat zpet?
Dobrý den Jitko, nutit kohokoliv by bylo špatné. banky, které odmítly jednání jen dokazují, jakým způsobem uvažují. Bankovní domy z principu poskytují služby, tedy snaží se být proklientsky orientované. Bohužel právě tímto chováním ukazují svoji pravou tvář.
Helena, 3. dubna 2013 • 12:51
Dobry den Janosiku, zajimalo by mne, co z toho vseho budete mit vy.
Dobrý den Heleno, s tím Jánošíkem jste mě opravdu rozesmála. :) Jsou v životě věci, které děláte pro byznys a jsou věci, které děláte z přesvědčení. Služba Poplatkyzpet.cz je dneska pro mě srdcová záležitost. Budu rád, pokud tímto projektem se nám podaří změnit poměry mezo spotřebiteli a arogantními institucemi. Samozřejmě budu rád, když na konci příjmy pokryjí náklady projektu. Děkuji za upřímnou otázku.
Kratochvílová, 3. dubna 2013 • 12:47
Dobrý den, mám půjčku na zakoupení bytu od Českomoravské stavební spořitelny, kde jsem měla stavební spoření. Mám naději, že případné vracení poplatků se bude vztahovat i na mne. Děkuji
Dobrý den paní Kratochvílová, pokud platíte na svém spoření poplatky za vedení nebo správu úvěru, máte na jejich vrácení právo.
Radomír Říčný, 3. dubna 2013 • 12:45
Dobrý den, jsem klientem ČSOB (mám u ní "balíček",skládající se z běžného, spořícího a korent účtu). Před cca 5 lety mi banka poskytla úvěr "Na lepší bydlení"- 160 000 Kč na 10 let. Splátka 2 000 Kč se skládá z jistiny, úroku a správního poplatku cca 130 Kč. Ten se ještě skládá z pojištění účtu cca 90 Kč a poplatku za vedení účtu 40 Kč. Mám tedy nárok na zrušení a zpětného proplacení posledně zmiňovaného poplatku? Děkuji za odpověď
Dobrý den pane Říčný, určitě na vrácení tohoto poplatku máte právo. Není důležitá výše poplatku, který by vám banka měla vrátit, ale jde o princip. Nikdo z nás přeci nechceme, aby si banka uměle zvyšovala své miliardové zisky z poplatků, které jsou nezákonné. A to jen proto, že se bojíme postavit se proti jejich nabubřelosti.
Jan, 3. dubna 2013 • 12:42
Dobrý den, zajimalo by mne kdy můžu jako Váš klient očekávat nějakou zprávu o průběhu/posunu atd... Momentálně jsem okrádán Unicredit bankou. Díky
Dobrý den Jane, děkuji za dotaz. Okrádaný bankou Unicredit je naprosto přesné pojmenování situace. :) Dnes jsme zaslali bankám výzvy od všech našich klientů. Ti mají 7 dnů, aby se vyjádřily. Jakmile bude jakýkoliv posun, informuje klientské centrum všechny naše klienty o dalším průběhu. Stejně tak naleznete aktuální informace na našem webu www.poplatkyzpet.cz nebo je možné se informovat na klientském centru. Vážíme si vaší důvěry a děkujeme za ní!
Pavel Beneš, 3. dubna 2013 • 12:39
Pane Paľko, prý se Vás mám zeptat, jak NATO? Alespoň podle titulku článku...
Dobrý den pane Beneši, jak na to? Na stránkách www.poplatkyzpet.cz naleznete kompletní návod, včetně formuláře plné moci. Stačí vyplnit, podepsat a pak už zbývá odpovědět si na Nerudovskou otázku Kam s ním? :) Plnou moc zaslat do 20. 4. na naši službu Poplatkyzpet.cz.
katka, 3. dubna 2013 • 12:36
Dobrý den.Jak se staví CSOB k vracení poplatku klientum?děkuji
Dobrý den Katko, ČSOB na naší výzvu k vrácení úvěrových poplatků reagovala zamítavě. Stejně tak ČSOB odmítla osobní setkání. V tuto chvíli jsme předvědčeni, že klientům ČSOB nezbyde než se obrátit s žalobami na soud. V tomto týdnu zasíláme všem bankám za všechny naše klienty výzvy k vrácení neoprávněně účtovaných úvěrových poplatků zpět a věříme, že bankám dojde vážnost situace. V tuto chvíli zastupujeme více jak 100 tisíc klientů, a to by mohlo banky přesvědčit o smírném jednání.
Tomáš Novák, 3. dubna 2013 • 12:32
Jakou šanci na navrácení poplatků si odhadujete? Bude stačit dohoda, nebo soudní proces? Děkuji a držím palce
Dobrý den pane Nováku, děkujeme za podporu! Šance je více než vysoká, což dokazuje i to, že banky pod výhružkou žalob některých klientů bank nezákonné poplatky vrátily. Stejně tak to potvrzuje i skutečnost, že u nově uzavíraných smluv banky neúčtují tyto poplatky. Věříme v dohodu, ale arogantní reakce bank nás bohužel přesvědčuje o tom, že žaloba u soudu bude zřejmě nevyhnutelná. Pěkný den.
Josef Brabec, 3. dubna 2013 • 12:29
Dobrý den, nedá mi to a posílám ještě jendu otázku. BSP Lawyers Partners si za svoje služby taky jistě nechává platit. Nepřijde vám divné, že vy poplatky vybírat můžete, ale bankám toto právo upíráte? Klient si přece už delší dobu může vybrat banku, která poplatky za vedení úvěrových účtů nevybírá... Díky moc z odpověď a mějte fajn den! jb
Ještě jednou dobrý den Josefe, dovolím si vám nejprve odpovědět na vaši druhou část otázky, a pak se vrátím k té první. Máte pravdu, že jsou dnes banky, které přestaly u nových klientů účtovat tyto úvěrové poplatky. Určitě se shodneme, že toto není fér, když klietům, kteří jsou u banky již mnoho let, tyto poplatky stále účtují. Tím, že banky nejen pod naším tlakem ukončily účtování poplatků u nových úvěrů, vlastně potvrdily jejich neoprávněnost..a za to jsme rádi. K vaší první části otázky bych vám rád poskytl dvě srovnání - 1) Česká spořitelna účtuje mimo splátku úvěru svým klientům poplatek ve výši 150 Kč měsíčně za správu a vedení hypotečního úvěru.Za těchto 150 Kč měsíčně klient banky obdrží jednou ročně poštou výpis o proběhlých splátkách úvěru. Tedy 1 dopis banky = 1.800 Kč. 2) Služba Poplatkyzpet.cz poskytuje komplexní servis počínaje klientským centrem, call centrem, právním servisem, má vlastní zázemí kanceláří a technické vybavení a celkově tým kolem služby čítá více než 50 kolegů. Myslím, že tohle porovnání jasně dokazuje, jaké služby poskytujeme pro naše klienty.
A. Vejvalková, 3. dubna 2013 • 12:15
Pane palko, já jsem se bohužel nestihla do konce března k vám přihlásit. :( Neexistuje ještě nějaká možnost,abych vam plnou moc poslala. Děkuji za odpověd. A. Vejvalková
Dobrý den paní Vejvalková, když nechybí dobrá vůle, pak není nikdy pozdě. :) Pro klienty, jako jste vy, jsme prodloužili termín zasílání plných mocí do 20. dubna 2013. Hlavně už nepropásněte tento termín. :)
Radim, 3. dubna 2013 • 12:14
Dobrý den,zajimalo by mně,jestli některá z bank vůbec zareagovala nějak vstřícně. Děkuji. Radim
Dobrý den Radime, pozitivně zareagovaly pouze dvě banky z pěti, kterým jsme výzvy zaslali. Věřím, že osobní jednání s Komerční bankou a Českou spořitelnou povedou k uznání bank k neoprávněnosti účtování úvěrových poplatků a jejich klienti se tak nebudou muset se svými nároky obracet s žalobami na soudy.
Petr, 3. dubna 2013 • 12:09
Rád bych se zeptal, kdy vytáhnete na banky a poženete je k soudu.
Dobrý den Petře, děkuji za dotaz, ale na úvod musím říct, že nejsme novodobí inkvizitoři. :) Služba Poplatkyzpět.cz vznikla proto, aby klientům zajistila vrácení úvěrových poplatků. Od počátku projektu jsme se snažili o smírné jednání, a to i přesto, že jsme přesvědčeni, že v případných soudech uspějeme. V těchto dnech rozesíláme jménem všech našich klientů výzvy na vrácení úvěrových poplatků a podle toho, jak banky zareagují, jsme i připraveni podat jednotlivé žaloby k soudu. Stále se snažím být optimistou, i když odmítavé reakce bank ze mě den ode dne dělají většího realistu. Soud je pro nás až poslední možností, jak pro naše klienty získat úvěrové poplatky zpět.
Andrea, 3. dubna 2013 • 12:04
Pane Paľko, je pravda, že když budu věnovat poplatky na dětskou onkologii v Motole, tak nebudu muset platit žádné poplatky za soud? Kamarádka tam má dceru a já chci všem těm dětem moc přispět na léčbu. Děkuji. Andrea
Dobrý den Andreo, velmi vám děkuji za tento dotaz. Pavlína Danková, která je patronkou naší služby, a zároveň pracuje FN Motol mi při jednom setkání ukázala tamní dětskou onkologii. Mám tři děti, a tak si umíte představit, proč jsem se rozhodl v případě, že klienti věnují své vrácené poplatky právě na dětskou onkologii, za ně uhradit soudní poplatky. Vaší kamarádce a hlavně její dceři moc držím palce!
Vanda, 3. dubna 2013 • 12:01
Dobrý den, někde jsem se dočetla, že vaše služba zajišťující vráceni poplatku umožňuje věnovat získané poplatky na charitu. Mohl byste o tom říct víc? Jak se toho můžu zůčastnit? Děkuji za odpověd.
Dobrý den Vando, je to tak, jak píšete. Každý klient, který nám zaslal nebo bude zasílat plnou moc, má možnost rozhodnout se, zda chce svoje vrácené úvěrové poplatky věnovat na dobrou věc. Formulář plné moci vám dává na výběr, zda do kolonky pro zaslání úvěrových poplatků vypíšete svoje číslo účtu nebo číslo účtu jakékoliv dobročínné organizace. Všichni naši klienti mají jedno společné, nechtějí, aby banky zvyšovaly své miliardové zisky o peníze, na které nemají v žádném případě nárok a které jim nepatří!
Ječný P., 3. dubna 2013 • 11:58
Zdravim vas…předpokládal jste, ze budou banky takhle reagovat? Ze vam na vyzvy odpoví negativně?
Dobrý den pane Ječný, upřímně překvapilo, jsem z podstaty optimista. Ze zamítavých reakcí bank a jejich argumentací čiší samolibost a přesvědčení o tom, že českého klienta si banky od 90. let vychovaly k obrazu svému, tedy že klient si nedovolí se jakkoli postavit proti bance. Je to absurdní způsob uvažování bank, kdy klient, který bance svěří své prostředky, je v podřízené a nerovné pozici vůči bance. Upřímně je mi z toho smutno, a o to víc děkujeme všem, kteří nám důvěřují a chtějí změnu.
Pavel, 3. dubna 2013 • 11:53
Dobry den, mohl byste rict, kolik lidi vam poslalo plnou moc? Diky. Pavel
Dobrý den Pavle, velmi rád bych vám na tuto otázku odpověděl, ale naše klientské centrum má zpracované doručené plné moci do úterý minulého týdne, ostatní doručené plné moci čekají na zpracování. Poslední březnový týden naše služby zaznamenala více jak ztrojnásobení počtu doručených plných mocí. Tedy s přesností několika set plných mocí, nám bylo doručeno cca 105 tisíc plných mocí. Těšíme se na dnešní poštu. :)
Aneta M., 3. dubna 2013 • 11:50
Dobrý den pane Palko, jak to teď vypadá s tím vaším projektem na vracení bankovních poplatků. Přihlásila jsem se k vám taky a poslala plnou moc, pak jsem dostala potvrzující informace, že k vám všechno dorazilo v pořádku. Jaký je tedy teď stav. Děkuji. AM
Dobrý den Aneto, děkujeme za vaši důvěru. V následujících dnech budeme zasílat výzvy za každého jednotlivého klienta bankám, aby vrátily neoprávněně účtované úvěrové poplatky. Banky budou mít možnost do 7 dnů od doručení na tyto výzvy reagovat. Pokud je uznají, pak klientům vrátí peníze bez nutnosti soudu. Pokud je zamítnou, pak budeme nuceni vás klienty naší služby informovat o dalším postupu, tedy postoupit váš nárok soudu a podat žalobu. V tento okamžik bychom vás požádali o uhrazení soudního poplatku ve výši 400 Kč. Předpokládáme, že toto vše, co popisuji, se odehhraje v průběhu měsíce dubna. Další vývoj projektu bude záležet na reakci a ochotě jednání bank.
M. Kučerová, 3. dubna 2013 • 11:46
Zdravím pana Palka, jeho iniciativě fandím, ale zajímala by mě motivace jejich kanceláře, proč se v této věci angažují. Jistě je to bude stát nemalé peníze a pro krásné oči klientů bank to jistě nedělají. Jaká je tedy ekonomika a logika jejich angažmá v celé věci? Díky moc a přeju pěkný den!
Dobrý den paní Kučerová, ano máte pravdu, celý projekt k dnešnímu dni nás už stál necelých 10 mil korun. Kdybychom nebyli přesvědčeni o úspěchu služby Poplatkyzpet.cz, tak bychom takové prostředky do projektu neinvestovali. Tento projekt osobně nepovažuji pouze za byznys v pravém slova smyslu. Vážíme si důvěry klientů, a proto budeme rádi pokud naší službou dokážeme změnit alespoň trochu poměry v postavení spotřebitele a velkých institucí. Náklady, které jsme do projektu investovali a investujeme předpokládáme, že se nám pokryjí z odměny advokáta za zastupování klientů, které uhradí banky.
Josef Brabec, 3. dubna 2013 • 11:39
Dobrý den, chtěl bych se zeptat pana Pal'ka na to, jak to bude se soudními výlohami v případě, že klienti soudy prohrají:? Má pocit, že o tom lidi dostatečně informovali? Jak velké to riziko je a kolik by to klienty, kteří jim podepsali plnou moc, stálo? Mluví se o několika tisících korun na jednoho klienta. Můžete to potvrdit? Díky moc, jb.
Dobrý den Josefe, v případě, kdybychom u soudu neuspěli, v což nevěříme, by mohly banky uplatňovat u soudu náhrady nákladů spojených se zastupováním. Neumíme si představit a máme na to mnoho právních rozborů, že by takové nároky bank soudy uznaly. Jde o to, že banky mají své vlastní velká právní oddělení a v takovém případě by soud jejich nároky nemohl uznat, protože by se jednalo o neúčelně vynaložené náklady. I kdyby soud náhrady nákladů bankám uznal, pak společnost BSP se zavázala, že tyto náklady za klienty uhradí. Detailní informace naleznete na webu www.poplatkyzpet.cz.
j.gutovsky@seznam.cz, 3. dubna 2013 • 11:33
Pane Palko,nějak jsem propásl se přihlásit k vašim klientům(termín31.3).Jde to ještě napravit.Děkuji
Dobrý den pane Gutovský, právě kvůli velkému zájmu před skončením termínu (31.3) a kvůli tomu, že chceme vyjít vstříc i těm, kteří nestihli zaslat plnou moc, jsme se rozhodli vám dát možnost do 20. 4., abyste nám doručil plnou moc.
jan bubela, 3. dubna 2013 • 11:30
kolik vse bude stat za vyrizeni zpetne poplatku jestli to stoji zato mam druhou pujcku celkem 100 tis dekuji Bubela
Dobrý den pane Bubelo, bude to znít divně, ale za naši službu nehradíte nic, kromě soudního poplatku, který musí být uhrazen před podáním případné žaloby. Takže pokud jste se ještě k naší službě nepřidal, tak jediný váš náklad v této fázi je váš čas na vyplnění plné moci a jedna dopisní známka pro zaslání plné moci naší službě.Myslím si, že by byla škoda nechat bance peníze, na které nemá nárok. :)
Jitka, 3. dubna 2013 • 11:27
Dobry den, na zaklade jakych argumentu chcete poplatky vymoct zpet? Prosim o presne informace. Prece jen jsme svym podpisem potvrdili, ze poplatky platit budeme a souhlasime s nimi. Tudiz je to z pravniho hlediska asi v poradku... Predem dekuji za Vasi odpoved.
Dobrý den Jitko. Ano s tímto dotazem se často setkáváme. Na tuto otázku není dostatečný prostor, proto bych vás rád odkázal, jak na naše klientské centrum, tak na náš web, kde naleznete komplexní a ucelenou odpověď.
Jan Vilímek, 3. dubna 2013 • 11:26
Mám hypoteční úvěr u Komerční banky a celkový postoj banky mě rozhodně znechutil. Poslal jsem Vám plnou moc (už byla přijata) a zároveň zažádal o předčasné splacení. Při původním úroku 4.99% se mi to totiž vyplatí i přes "pokutu" za to, že bance převedu dlužnou částku (tj. splatím své závazky). Mé otázky jsou dvě: 1) předpokládám, že vymáhání poplatků zpět bude možné i po ukončení smlouvy s KB? 2) kdy cca předpokládáte, že (pokud vyhrajeme) mi přijdou nezákonně vybírané poplatky na můj účet? díky.
Dobrý den pane Vilímku, děkuji za vaše dotazy. Co se týče vašeho prvního dotazu, získávání poplatků zpět je možné i po ukončení smlouvy u banky. Naše služba se vztahuje jak na již ukončené úvěry, tak na stále běžící. K druhému dotazu mohu odpovědět, že pokud by došlo k případnému soudu, tak v rozhodnutí by soud uvedl závazné lhůty pro banku, do kdy je vám povina neoprávněně účtované poplatky připsat zpět na váš účet. Pokud vše bude probíhat bez komplikací mohla by to být otázka dnů.
Daniela Newland, 3. dubna 2013 • 11:25
Zdravím. Vaše aktivita je chvályhodná. Doufejme, že dokáže pomoci některým nešťastným lidem, jako třeba dětem a nemohoucím lidem, kteří zdědili díky svému zoufalému osudu náhodou platby po těch, kteří jim tyto závazky za nelaskavé pozornosti v některých případech skutečně zrůdně necitlivých úřadů a hlavně lidí v nich, předali. DN
Dobrý den paní Danielo, děkuji vám velmi za podporu. To co píšete, je přesně ten důvod, proč jsme službu Poplatkyzpet.cz spustili a proč jsme lidem nabídli možnost, pokud by chtěli, aby své vrácené úvěrové poplatky zaslali na dobročinné účely. Rozhodně nám šlo o to, aby část z miliardových získů bank, které jim vznikly z neoprávněně účtovaných poplatků mohli získat i potřební. Jsme rádi, že se k této výzvě pomoci druhým přidalo mnoho našich klientů.
Ludmila Veselá, 3. dubna 2013 • 11:09
Pane Paľko, velmi bych vám chtěla poděkovat, že jste rozjeli takový projekt, který konečně pomůže nám obyčejným lidem. Velice vám fandím a celou mou rodinu jsem přímo dostrkala, aby se už od bank nenechali okrádat a plnou moc vám taky poslali. :-) Mohla bych se zeptat, jestli se po těchto poplatcích vrhnete i na jiné poplatky a jiné instituce? Děkuji. Lida Veselá
Dobrý den paní Veselá, moc si vážíme takové důvěry a služba Poplatkyzpet.cz bude moci pokračovat pouze když budeme mít důvěru vás nejen vás klientů bank, ale i všech ostatních lidí, kteří jsou v nerovném postavení vůči velkým institucím. Ano, zvažujeme, naši službu rozšířit. V tuto chvíli chceme získat klientům bank neoprávněně účtované úvěrové poplatky.
Ondra, 3. dubna 2013 • 11:05
Zajimalo by me,jak na vasi iniciativu reaguji banky?
Dobrý den, čtenáři webu reflex.cz a chtěl bych vám všem předem poděkovat za položené otázky. Dobrý den, Ondro, děkuji za dotaz.Před časem jsme oslovili pět největších bank s žádostí o setkání a řešení celé situace smírnou cestou. Jednalo se o tyto banky - Raiffeisenbank, Hypotéční banka, ČSOB, KB a Česká spořitelna. Pouze poslední dvě banky se setkání souhlasily. Zbývající tři arogantně odpověděly, že není důvod takové setkání realizovat. Takže Ondro, tady je odpověď na to, jak banky reagují různě, ale většinou arogantně.



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama