Dle závěrů studie totiž přímo souvisí s vyšším sebevědomím.

Dle závěrů studie totiž přímo souvisí s vyšším sebevědomím. Zdroj: profimedia.cz

Nevychází vám vztahy? Dle vědců jste možná jednoduše příliš krásní

I odborníci připouštějí, že krása přináší nezpochybnitelné výhody. Průzkum časopisu Newsweek potvrzuje, že vám zajistí ve škole i práci větší pozornost a dle výzkumu „Why beauty matters“ Michiganské univerzity vydělávají atraktivní lidé dokonce i víc peněz. Dle závěrů studie totiž krása přímo souvisí s vyšším sebevědomím. To pak vyústí v lepší společenskou obratnost a díky ní se zdají být krásní lidé zaměstnavatelům výkonnější. Má tedy atraktivita vůbec nějaké stinné stránky?

Socioložka Christine Ma-Kellams z Harvardu věří, že fyzická kása negativně ovlivňuje délku vztahů a míru rozvodovosti. Rozhodla se to proto ověřit vědeckou studií. V ní nejdříve nechala  bodováním určit ty nejatraktivnější muže a ženy z kontrolní skupiny a prostý dotazník jí následně potvrdil původní hypotézu. Fyzicky přitažlivější lidé skutečně měli kratší vztahy i větší míru rozvodovosti než zbytek skupiny. Druhý, kontrolní experiment navíc dopadl navlas stejně.

Třetí pokus pak prověřil, zda fyzicky krásní lidé v dlouhodobém vztahu postupem času ztrácí zájem o případné protějšky stejnou měrou jako ti méně atraktivní. Tým americké socioložky i v tomto případě zjistil, že atraktivní lidé si hlídají zadní vrátka mnohem déle než ti „méně hezcí“.

Poslední experiment se zaměřil na to, jak ovlivňuje momentální nespokojenost ve vztahu zájem atraktivních lidí o nevěru. A ani v tomto případě z toho nevyšly ti krásou obdaření dobře. K podvádění mají rovněž vyšší sklony než zbytek populace.

„Věřím, že atraktivita vám dává víc alternativ v ohledu vztahových možností, což může způsobit, že je těžší vztah ubránit proti hrozbě z venčí. V tomhle ohledu má příliš velký výběr negativní dopad na délku vztahu. Ukončení vztahu samozřejmě nemusí být nic špatného, ale pokud chcete, aby vám to vydrželo, tak by si měl být ten atraktivní člověk vědom vlastních limitů a nespoléhat tolik na svůj půvab,“ vysvětluje v rozhovoru pro Broadly Christine Ma-Kellams.