Vědci našli nové druhy ryb, které žijí v obrovských hlubinách oceánů | Reflex.cz

Vědci našli nové druhy ryb, které žijí v obrovských hlubinách oceánů

ort22. prosince 2014 • 12:00
Vědci našli nové druhy ryb, které žijí v obrovských hlubinách oceánů
• foto:
University of Aberdeen

Lidé sice vysílají sondy na různé planety a komety, ale na domovské Zemi je ještě stále mnoho neprozkoumaných oblastí. V současnosti se jedná především o hlubiny oceánů. A tam vědci nacházejí i nové druhy ryb. Naposledy to oznámili na svém webu výzkumníci z University of Aberdeen.

Vědci zaměřili svou pozornost na nejhlubší místo na světě – Mariánský příkop. A objevili zde několik druhů dříve neznámých ryb, například obrovského a zatím nepojmenovaného korýše, který byl spatřen předtím jen jednou v roce 2012 u Nového Zélandu.

Podrobný průzkum příkopu probíhal pomocí ponorky Hadal-Lander (postavena byla v Aberdeenshire ve Skotsku), která postupně mapovala rozsáhlou oblast. V hloubce 8145 metrů narazila na nový druh mořského slimáka. Takhle hluboko byl život  v Mariánském příkopu zaznamenán vůbec poprvé v historii a vědci považují tento objev za nejdůležitější z celé své mise.

“Je to extrémně křehký druh ryby s ploutvemi, které připomínají křídla,řekl doktor Alan Jamieson, jeden z vedoucích výpravy expedice.

Podívejte se na video z expedice do Mariánského příkopu:

ort

Klíčová slova: reflexocean