Zemi čeká 6. velké vymírání živých organismů. Podle vědců musíme přestěhovat některá zvířata jinam | Reflex.cz

Daniel Baret30. července 2014 • 08:00
Divoká zvířata v Afrcie
• foto:
Isifa.com

Zhruba před 65 miliony let vymřeli dinosauři. Spolu s nimi zahynulo podle vědců až 75 procent všech živých organismů. To bylo 5. velké vymírání na naší planetě. Podle časopisu Science Magazine ale Zemi nyní čeká 6. velké vymíraní, které tentokrát nezapříčiní dopad asteroidu, či jiná katastrofa, ale lidé.

Podle nové studie lidé postupně vyhubí všechny obratlovce a ničí přirozené prostředí jiných forem života. Přímo to prý souvisí se změnou klimatu, na kterém se podle některých podílí také člověk. Další problém je prostředí, ve kterém se rozmnoží jeden druh živočicha, který nemá v daném prostředí přirozeného nepřítele. Podle vědců je ale ještě určitá šanci tomuto vyhynutí zabránit.

“Abychom
zabránili 6. velkému vymírání, budeme muset daleko důrazněji ochraňovat zvířata. Musíme je přestěhovat z přirozených prostředí, kde jsou dnes, do jiných prostředí. A musíme jiná znovu začlenit do prostředí, ve kterých jsme je vyhubili,” tvrdí například vědec David Biello.

Pokud se chcete podívat na celou studii v originále, KLIKNĚTE ZDE:

Daniel Baret

Klíčová slova: přírodazemě