IN MEMORIAM [RX Diskuse]

"Jsem rád, že máme o jednoho blbečka na silnici méně." "Bude mít klidný pohřeb. Kdyby čelně sundal rodinku v kombíku na výletě, asi by mu pár lidí přišlo s chutí plivnout na rakev." "Děkuji ti, rumunský kamioňáku, že jsi nás zbavil jednoho bezohledného debila." "Nemůžu si pomoct, může si za to sám. Jel jako hovado a jako hovado skončil." DISKUSE na téma: Jak umravnit dění na českých silnicích?

"Jsem rád, že máme o jednoho blbečka na silnici méně." "Bude mít klidný pohřeb. Kdyby čelně sundal rodinku v kombíku na výletě, asi by mu pár lidí přišlo s chutí plivnout na rakev." "Děkuji ti, rumunský kamioňáku, že jsi nás zbavil jednoho bezohledného debila." "Nemůžu si pomoct, může si za to sám. Jel jako hovado a jako hovado skončil."


Foto
Tragická, ale u nás běžná autonehoda. Při předjíždění kolony aut na nepřehledném místě se řidič osobního auta nestačil zařadit do svého pruhu a čelně se srazil s protijedoucím kamiónem. Nehodu nepřežil. Rumunský řidič kamiónu vyvázl bez zranění. Další okolnosti poznamenávám jen kvůli srozumitelnosti návazné diskuse: řidičem byl majitel masokombinátu, jel v luxusním voze Audi A8, nehoda se stala na nedokončené části obchvatu kolem Plzně, kde je obousměrný provoz na polovině dálnice. Stala se paradoxně den poté, kdy bylo kolem silnice mezi Ejpovicemi a Černicemi umístěno 34 varovných značek upozorňujících na obousměrný provoz. Velmi vysokou rychlost předjíždějícího auta odhadují záchranáři podle uražené přední nápravy kamiónu. Dodatečně přichází zpráva, že řidič měl v krvi půldruhého promile alkoholu. O nehodě jsem se dozvěděl ze zpravodajských serverů na Internetu. Překvapila mě okamžitá lavina diskusních příspěvků. Čtenáři komentovali nehodu, pak viníka a oběť v jedné osobě, nakonec psali o čemkoli, co se týkalo aut. Víc než o oné nehodě se z toho dalo dozvědět o nich samých. Kdo jsou vlastně lidé, které chtě nechtě potkáváte na silnicích?

OBĚŤ

"Zas jeden nesmrtelnej ... a má to za sebou. Dobře mu tak, o jednoho vola míň. Moralistům se to asi nezdá, ale bezohledných debilů je na silnicích moc. Kolikrát vás v koloně nějaká audina, BMW či medvěd nadrzo předjíždí a pak se vecpe mezi. Nebo předjíždí a spoléhá nadrzo, že uhne ten naproti i ten, kterýho předjíždí. Ne, nebudu ho litovat a jsem rád." "Velké díky rumunskému kamiónu a jeho statečnému řidiči za to, ze nás zbavil dalšiho nebezpečného a bezohledného grázla." "I já děkuji statečnému Rumunovi. Ještě bych ho požádal, aby přijel i do Vlkova pod Oškobrhem a obdobně vyřešil problémy na komunikaci 1. třídy." "Dělal machry a domachroval. Myslel, že se mu v obrněném audi nic nestane a každý mu uhne." "Nekoupím u Schneidera mleté maso." "Souhlas, chcípnul ten co si to zasloužil. Zajimalo by mě, na co myslel ty 3 posledni vteriny, kdyz videl ten kamion a vedel, ze uz to nezachrani ... jestli aspon v tu chvili si uvedomil, ze jel jako hovado ..." "Vy jste ho znal, že říkáte, že si zasloužil smrt? Nikdy neporušujete pravidla? Jak můžete řici ... chcípnul ten, kdo si to zasloužil?" "Netvrdim, že mi dělá radost, že tam někdo umřel, ale když už někdo zemřel, tak je dobře, že tenhle řidič. Ten člověk co se zabil, musel evidentně porušit x pravidel a ohrozil všechny co tam byli. Vůbec nechci domýšlet kdyby místo kamionu potkal maminu ve Feldě, která by vezla děti. Byly by na hadry a pan podnikatel by s noblesou vystoupil z auta a jeho první starost by byla volat advokáty a na koho to hodit, ale hlavně aby to nebylo na něj." "Doufám, že pana majitele odvezli do kafilerky. Tam se přeci volové a prasata vozí." Nekrology za oběť a viníka v jedné osobě se v tomto duchu dlouho opakovaly, nadšení internetového davu bylo téměř jednohlasné. Pan Schneider to schytal za všechny, kterým tento styl jízdy zatím náhodou vyšel. Když se téma po několika stech re akcích vyčerpalo, samo se přeorientovalo na obecnější problematiku.

XYNDL PŘEDJÍŽDÍ XINDLA

Foto
"Začít předjíždět a spoléhat na to, že mi někdo uhne nebo zpomalí, to je prostě humus." "Chyba není vždy na straně předjíždějiciho. Zamindrákovaní řidiči, když vidí, že je hodlá někdo předjíždět, začnou schválně přidávat. Já patřím k těm, kteří nevjedou do levýho pruhu, pokud vidím v zrcátku magora ve 200, a to i když jedu předpisových 130 a měl bych na to narok. To radeji uberu plyn na tech 80, co jede ta avie." "To teda já když vidím ve zpětném zrcátku xenony ňákýho bouráku jak se ke mě z dálky blížej rychlostí o dost větší než je povolená, absolutně neváhám a svojí rychlostí začínám předjíždět. Třeba se ublikej - říkám si v duchu." "Taky nevím proč bych měl umožňovat předjetí někomu jen proto, že jede 170 ... Nechť laskavě počká na dokončení mého manévru a pak ať klidně jede třeba do prdele." "Seš jak ti ostatní magoři, kerý když je předjedeš a pak jim přibrzdíš trochu ostřejc s ABS, tak ještě blikaj dálkovýma ..." "Pokud jsi ten arogantní typ řidiče, který mě protrubuje a problikává, jen proto že nejedu 150 tak ti přeju hodně brzkou smrt." "Někerý ubožáci ani neznaj vyhlášku - řidič musí umožnit předjetí rychleji jedoucímu vozidlu ... - není tam nic o omezení rychlosti tohoto rychleji jedoucího vozidla!" "Jestli ode mě očekáváš, že ti uhnu ve 130 z levýho pruhu, když sám předjíždím, tak to očekáváš opravdu MARNĚ, přeju ti, aby tě potkalo to co toho chlápka dneska na plzeňským obchvatu, XINDLE!!!" "Přečti si vyhlášku ty XYNDLE, takový jako ty jsou nejnebezpečnější, ne ti co jezdí rychle!!! Když někdo jede rychleji, tak mu NEMŮŽEŠ branit v ceste, jinak se dopouštíš přestupku a může jet třeba 250 km/h. Jdi se radši projet ve svém favoritovi a zvedni si ego blokováním silnějších aut, asi ti to dělá dobře." V pořadu Pozor, zákruta! se to takhle věcně nedozvíte, ale kdo jezdí po dálnici, tak ví, že tento dialog v duchu absolvujete každých pět minut. Ať je to tak, nebo tak, měli bychom si to vyjasnit, rozpor v postojích je nebezpečný, v rychlosti nad 200 km/hod. zvláště.

RYCHLOST JE, JAK ZNÁMO, RELATIVNÍ

"Na přehledných silnicích jezdím 180-200, ale v zatáčkách kde nevidím zásadně nepředjíždím." "Domníváte se snad, že za rychlost 180-200 km/h na přehledné silnici Vám máme poděkovat? Chybu nemusíte udělat Vy, ale někdo jiný a Vaše rychlost ho může zabít." "No to já jezdím ještě rychleji kolem těch 210 - 220, rychleji to nejde jen proto, že už jsou na dálnici moc prudký zatáčky. Klidně vám to ukážu." "To ti teda přeju, aby ses taky brzo podival nějakýmu kamionu z blizka na náraznik skrz svůj airbag." "Asi jeden z těch šašků, co mi vjedou do pruhu jen proto, že jedu rychleji než 130 km/h. Naštěstí je tu ještě místo vpravo." "Největší problém některých řidičů je ten, že místo zdravého rozumu se snaží důsledně uplatňovat pravidla silničního provozu a takoví jsou právě nejhorší." "Schneider si ještě včera myslel to samý." "Asi to musela bejt pecka jak kráva, protože zrušit takhle moc A8, to je umění. Chudáci my na motorkách, tyhle kreténi mi připadaj, že je baví jet v levým pruhu a když to pak nevydržíš a voloupeš je ve 250 km/h zprava, tak troubí a blikaj ..." Následovala rozprava víceméně ideologická, obhajující, proč je rychlost kolem dvojnásobku rychlostního limitu lepší než rychlost normální. Jelikož nechci být trestně stíhán za šíření ideologie, která je v tomto případě opravdu nebezpečná, významné partie přeskočím. Místo toho nabídnu mládeži pozitivní příklad, že když už někdo jezdí jako šílenec, přistupuje k tomu se vší odpovědností.
VÁŠEŇ

Foto
"Mám najetou trasu cca 30km (okresky) z domova do dílny, kde znám každou zatáčku, vím kam za některýma z nich poslat auto kdyby mě za ní překvapila např. bouračka, vím, z kterých míst je vidět daleko dopředu, která zatáčka vynáší, kde když se podívám dopředu tak následující kilák můžu i přes nepřehlednost předjíždět ... A tvrdím, že ač vysoce překračuji dovolený limit, pohybuji se tam v zásadě bezpečně. A taky vím co to dělá s řidičema Passátů, Audin, Baworů a Medvědů, když je se svým patnáctiletým Vwčkem líznu." "Jo. Občas jedu se Saabem 9-5 a když na tej svojí cestě předjedu třeba A6ku 9-5kou, tak pohoda jazz. Ale když na stejným místě předjedu stejný auto patnáctiletou Felicií, tak se může jeho řidič posrat." "Ale mám fungl nový plynový BILSTEINY, destičky od Mintexu, DOT4 brzdovku a to si třeba frajeři v deset let starým ale neudržovaným kdysi luxusním superautě neuvědomují." "A na tej svojí trase udržím krok téměř s čímkoliv akorát je tam jedna rovinka kde mě silný káry berou na výkon. Netvrdím že jsem extra dobrý řidič, (řidičák dva roky,) ale svoje auto dobře znam, vím jak se zachová v extrémní situaci." Vždycky jsem tušil, že funkce dopravní není u silnic ta jediná. Teď aspoň vím, že ani nemá smysl spratkům v duchu nadávat, protože oni to vidí prostě jinak. Kdyby na pouti jezdila horská dráha pomalu, taky by neměla žádný smysl.

NÁČINÍ

"Plno přatel má E30, E28, 34 atd ... proto uznávám, že mě můžou předjet. Často mne potěší dobrý jezdec s např.II Golfem, E30 co mi dělá společnost na sil. II., III. třídy, je to droga, jízda tam ... Taky jsem si nesčetněkrát zkroutil kotouče za II Golfem nebo Kadetem se 4 laufama a metrákem spoilerů, co jel po rovině 150, ale před zatáčkou nesmyslně zabrzdil na 60% možností projetí zatáčky. "Já preferuju Mnichov ...!" "Dobrá volba." "Preferuju trojkovou řadu." "Sportovec ideál." "Naprostá pravda - mám rád E30ky, je to nadčasovej kus!!!" "Nemam sice nejnovejsi ale je to mnichovak." "Já preferuji Wolfsburg nebo Ingolstadt. Tak B3 a zbytek nacpat do tuningu." "Co B5, B6? Uspokojí jak manažerský vozidlo tak jako sportovní náčiní." "Mě se DOST líbí ta B3ka, dá se do ní napáchat třeba TDi čko stejný jako je v B6, a když máš dost času peněz a šikovnosti, tak z ní uděláš auto který bude mít osobnost." "Kurňa, pomáličku nám tu začíná vznikat taková off-topic autařská diskuse, chtělo by to podiskutovat spíš na nějakým tuning sraze." "No, záleží na jakým?" "Rád bych Hradec a Mimoňský Války." V tomto duchu pak diskutovali hodiny. Přestali jste jim rozumět? Vidíte, a přesto se s nimi budete i nadále potkávat. Mají na silnici jiné cíle, jiné motivace, dělají to jinak, vycházejí z jiné zkušenosti. Jinak myslí. Nemusíte s nimi souhlasit, ale holt musíte je vzít v úvahu.

DISKUTUJTE na téma:
Jak umravnit dění na českých silnicích?