Komentujeme 5.4.2002

Ruští teenageři si našli nový idol. Je jím komixová postavička Masjaňa - drzá nezaměstnaná mladá žena bydlící na předměstí Petrohradu. Má slabost pro pivo a drogy, je líná, nezodpovědná, nerespektuje autority a mluví sprostě...


. Podle zprávy Lidových noviny denně navštíví Masjaniny webové stránky přes 60 procent lidí připojených na internet.



Na českém internetu se reach nejnavštěvovanějšího portálu Seznam pohybuje právě kolem 60 % internetové populace. Je-li tedy zpráva LN správná, znamená to buď že ruský internet je stále hodně teenagerovský, nebo je Masjaňa skutečným celospolečenským fenoménem. Každopádně doporučuji oprášit znalosti ruštiny a podívat se.




Nová "inteligentní" sklenička vyvinutá Paulem Dietzem ve výzkumné laboratoři v Cambridgi dokáže sama upozornit číšníka, že je prázdná a potřebuje dolít. Když zákazník dopije, vyšle sklenice upozornění do číšníkova pageru nebo displeje za barem. Každé upozornění provází kód sklenice, takže číšník ví komu má dolít.



České restaurace by ještě potřebovaly vynalézt inteligentního a ochotného číšníka, který by na tento signál dokázal správně zareagovat.




Rick Belluzzo, provozní ředitel společnosti Microsoft, překvapivě odstoupil ze své funkce. Přitom se o něm uvažovalo jako o nástupci výkonného ředitele Steva Ballmera. Belluzzo se rozhodl založit si vlastní firmu.



Že by založil firmu Macrohard vyrábějící operační systém Doors a kancelářský software MH Bureau?