Kremlička Zeman | Reflex.cz
reklama
nahoru

Kremlička Zeman

Petr Holec7. ledna 2010 • 13:41
Kremlička Zeman

Ve středu to byla na serveru Aktuálně.cz jedna z hlavních zpráv: Zemanova partaj prý zažívá raketový nástup, podle agentury Sanep by ji volily víc než tři procenta lidí. Opravdu skvělý vtip.

reklama

Ve středu to byla na serveru Aktuálně.cz jedna z hlavních zpráv: Zemanova partaj prý zažívá raketový nástup, podle agentury Sanep by ji volily víc než tři procenta lidí. Skvělý vtip.

Neznám agenturu Sanep, snad nepatří Miroslavu Šloufovi, Zemanovu volebnímu manažerovi. Hned jsem si ale vzpomněl na volby v roce 1998, ostudný rok médií i agentur prodávajících volební iluze.


V polovině března tehdy MfD oznámila, že by v Poslanecké sněmovně mohla zasednout jistá strana Důchodci za životní jistoty (DŽJ), do té doby špatný politický vtip. Spustila tím neuvěřitelnou mediální agónii, z níž nás vysvobodily až volby.

V podstatě neexistující partaj v lecčems připomínala Zemanovu Stranu práv občanů (SPO): kromě procentuálních preferencí měla taky pouze předsedu, za nímž nebyl vidět jediný skutečný kandidát - důchodce Eduarda Kremličku; podobně v podstatě neexistoval ani její politický program, nepočítáme-li pár mediálních floskulí.

Jenže se děly věci! MfD, jíž Kremlička záhadně fascinoval, aniž by se podívala za něj, v polovině května napsala, že DŽJ v PS zasedne. Agentury Sofres-Factum a IVVM hned dodaly potřebnou munici – volební preference: prvně jmenovaná pohádkových 11,2 procent, druhá o procento méně. Tři týdny před volbami se deník Kremličky zeptal na politický program, obvyklý doprovod volebních preferencí.

Důchodce tehdy pronesl památnou větu - či spíš věty: „My nemáme takovou koncepci, která by mohla být z důsledné analýzy, protože ta analýza dodnes není.“

Neptejte se mě, jak to skončilo – naštěstí dobře. DŽJ se do parlamentu samozřejmě nedostala, zas takoví idioti nejsme ani ve volbách. Zeman je jistě politicky těžší váha než Kremlička, to je ale asi tak vše. Do politiky jej vrací pár dinosaurů z jeho někdejší vlády, plus hrstka současných přeběhlíků z ČSSD, kteří už mají dost teroru Jiřího Paroubka. Má tohle fakt být parlamentní strana?

Mediálně jistě. Za Zemanem jezdili na Vysočinu novináři na tlačenku, jelita a pivo pokaždé, když potřebovali peprnější slova, která se báli napsat sami. Vždy to zabralo, Zeman rád žádané zboží dodal. Volebními preferencemi určitě bude hýbat i nyní – než bublina splaskne. Naštěstí.






Klíčová slova:



reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama