Méně na tn.cz

Méně na tn.cz

Méně na tn.cz

Internetový publicista Daniel Dočekal zveřejnil na svém webu Pooh.cz zajímavou statistiku návštěvnosti zpravodajského portálu tn.cz, který s velkou slávou před šesti týdny spouštěla televize Nova. „S tn.cz jsem se spletl, je čas to přiznat,“ píše Dočekal už v titulku a rozhodně se Nově neomlouvá za pochybovačné předpovědi o malém zájmu čtenářů.

Internetový publicista Daniel Dočekal zveřejnil na svém webu Pooh.cz zajímavou statistiku návštěvnosti zpravodajského portálu tn.cz, který s velkou slávou před šesti týdny spouštěla televize Nova. „S tn.cz jsem se spletl, je čas to přiznat,“ píše Dočekal už v titulku a rozhodně se Nově neomlouvá za pochybovačné předpovědi o malém zájmu čtenářů.
Webu tn.cz se totiž zdaleka nedaří tolik, jak si Nova představovala. Po půldruhém měsíci souhrnná návštěvnost internetové stránky Nova.cz, pod kterou zpravodajský portál spadá, zoufale klesá. „Dejme tomu ještě týden, a Nova.cz se dostane na hodnoty, kterých dosahovala přes spuštěním tn.cz,“ prorokuje Dočekal.
Pokles je ještě větší, než bývá obvykle, kvůli sezónnímu odlivu uživatelů internetu. Nepomáhá ani silná reklamní masáž v Televizních novinách, kde pomalu za každou druhou zprávou redaktor dodává, že podrobnější informace divák najde na tn.cz. Kvůli téhle masivní propagaci přímo v hlavní zpravodajské relaci Novu dokonce prověřuje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání – nelze prý totiž vyloučit, že jde o skrytou reklamu na konkrétní produkt, a tu zákon postihuje mastnou pokutou (a při opakovaném porušení zákona odebráním vysílací licence).
Lidem z médií dávají potíže tn.cz jasně najevo, že není možné spoléhat na úspěch projektu, který má oslovit úplně jinou skupinu diváků než televize, na jejíž značce a podpoře tento projekt stojí. Jinými slovy, starší lidé a vesničané, tedy tvrdé jádro skalních diváků Televizních novin, zkrátka internetu neholdují a kdo ví, jestli dokáží zapnout počítač. Zatímco ty, co jsou na internetu jako doma, nějaká Nova už dávno nezajímá. To by jim totiž Televizní noviny musely něco nabídnout.
Vedení Novy ale čísla nemusí zajímat, nedávno si totiž pořídilo za 200 miliónů korun novou hračku – internetový vyhledávač Jyxo a populární stránky Blog.cz. Když se k nim přičte návštěvnost dnešního webu Nova.cz i se zpravodajským portálem tn.cz, pokles zájmu není tak patrný a ještě se dá vydat tisková zpráva o tom, jak se Nově podařilo předčasně dosáhnout cíle pro letošní rok: stát se třetími nejnavštěvovanějšími stránkami na českém internetu.
Pěkné žonglování s čísly.