Zakázaná reklama na Reflex | Reflex.cz
reklama
nahoru

Zakázaná reklama na Reflex

JAN POTŮČEK28. listopadu 2007 • 23:30
Zakázaná reklama na Reflex

Líbí se vám aktuální reklamní kampaň Reflexu? Nebo jste z ní rozpačití jako redakční kolega Andrej Halada ve svém pravidelném „reklamním“ sloupku v Lidových novinách? Ať tak či tak, agentuře WMC/Grey se podařilo něco, o čem sní všichni tvůrci reklamních spotů: některá média tuto reklamu odmítla odvysílat, tedy ji v podstatě zakázala.

reklama

Líbí se vám aktuální reklamní kampaň Reflexu? Nebo jste z ní rozpačití jako redakční kolega Andrej Halada ve svém pravidelném „reklamním“ sloupku v Lidových novinách? Ať tak či tak, agentuře WMC/Grey se podařilo něco, o čem sní všichni tvůrci reklamních spotů: některá média tuto reklamu odmítla odvysílat, tedy ji v podstatě zakázala.


Konkrétně jde o rádia Frekvence 1, Evropa 2 a mediální zastupitelství Arbomedia, které exkluzivně zastupuje Českou televizi. Na rádiích se nesměly objevit dvě z pěti verzí rozhlasových spotů s Tomášem Baldýnským a Jiřím X. Doležalem (více se o tom rozepisuji v mediální rubrice nejnovějšího Reflexu č. 48), které mají podle právního oddělení rozhlasového domu Lagardere zesměšňovat hokejistu Dominika Haška, spisovatele Jaroslava Haška, Araby a Číňany. Pěkná směsice.


Spot 1

Spot 2

Arbomedia pro změnu odmítla zařadit do vysílání ČT 1 sponzorský vzkaz Reflexu, ve kterém řádí člověk převlečený za gorilu. Začátek spotu imituje televizního moderátora. Gorila sedí za moderátorským stolem, začne bušit do stolu, křičet a vyskakovat. Nejdřív ze stolu shodí šachovnici s nápisem Nový komplex a potom i vázu s kytkou. V dolní části obrazovky běží text, že „tento pořad sponzoruje Reflex“. V televizi se ale vzkaz neobjevil, protože prý odporuje etickému kodexu reklamy ČT. Čím? Mohl by prý u diváků vyvolat strach.


Není lepší reklamy než té, kterou vám zakáží. A nemusí být zrovna povedená. Stačí holý fakt, že ji někdo stáhne z vysílání nebo vůbec nepustí do éteru. Takže díky Frekvenci 1, díky Evropě 2 a díky společnosti Arbomedia! Možná bezděky přispěly k úspěchu reklamní kampaně Reflexu víc, než kdyby sporné spoty jednoduše posunuly do éteru.










JAN POTŮČEK


reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama