Ošklivé káčátko? | Reflex.cz
reklama
nahoru

Ošklivé káčátko?

JAN POTŮČEK22. srpna 2007 • 11:07

Loni v létě jsem se trochu začal bát o Českou televizi. Mám takovou úchylku: každý večer projíždím internetové stránky patentového úřadu a hledám nově přihlášené ochranné známky a loga. V září mezi nimi přibylo několik verzí nových log jednotlivých programů ČT, a nevypadala zrovna nejlépe. Můj dojem poté potvrdili i čtenáři webu o digitální televizi.

reklama


V úterý Česká televize představila zbrusu novou grafiku všech svých programů, která vychází právě z log zaregistrovaných loni v září. Jenže pokud tenkrát byla loga jenom černobílá a vypadala opravdu nepatřičně, takže čtenáři zmiňovaného webu houfně volili v anketě o tom, jak se jim návrhy líbí, odpověď „To se na Kavčích horách zbláznili?“, nový grafický styl pracuje s barvou a vypadá opravdu dobře.

Jediné, co ČT zatím nezvládla a bude se s tím potýkat ještě docela dlouho, je výměna ústředního loga. Osvědčené a kvalitní logo se zkrátka vyměňuje těžko, zvlášť když jsou na ně diváci zvyklí a fixovaní. Ale jak prohlásil generální ředitel ČT Jiří Janeček minulý týden na Rádiu Impuls, změna hlavního loga se nedá očekávat dřív, než se v celé republice přejde na digitální vysílání. Což popravdě řečeno nemusí být nikdy.
Nový vizuální styl ČT vypadá svěže a dynamicky, jen je mi líto grafické podoby dvou digitálních kanálů, zvlášť povedených log zpravodajské ČT 24 a sportovní ČT 4. Ty jsou spolu sladěné od začátku, a jednou z možností, jak změnit celkový vizuál ČT, jistě bylo uzpůsobení „analogových“ programů ČT 1 a ČT 2 těmto dvěma nováčkům. Kavčí hory se nakonec rozhodly pro radikálnější řez a úplnou proměnu. Nejen grafiky, ale i hudebních podkresů, identifikačních hlasů jednotlivých programů a dokonce zavedly identifikační spoty, známé spíš z televize Nova.
V zatuchlé české televizní realitě docela dobrý krok k tomu, aby se lidé zase na chvíli vrátili k obrazovce. Jenom jsem zvědavý, jak na odvážný krok ČT zareaguje konkurence. Na Nově se grafika zásadním způsobem neměnila už několik let a Prima je graficky velmi zoufalá. Ale i tam se připravují změny, včetně další z nekonečných úprav loga. Prima je prý zavede od října. Snad to nebude opět krok dolů.
Na závěr jen jedno přátelské dloubnutí do tiskového oddělení České televize: opravdu vám přijde fér dát veškeré podklady ke změně grafiky včetně ilustračních obrázků den před tiskovou konferencí na toto téma jednomu jedinému deníku, aby je vydal jako exkluzivní materiál několik hodin předtím, než je dostanou ostatní novináři? Mně to připadá jako podpásovka, kterou si řada novinářů bude pamatovat.

JAN POTŮČEK


reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama