nahoru

Hospodářky ve schránce, 24 hodin v tramvaji

JAN POTŮČEK29. listopadu 2005 • 11:56

Nedává vám titulek smysl? Hned vysvětlím. Minulý týden mi do schránky přišel dopis od vydavatelství Economia, že mi bude následující dva týdny posílat zdarma Hospodářské noviny. A že když bych měl náhodou něco proti, můžu si tuhle službu odhlásit přes speciální e-mailovou adresu. V pondělí začal vycházet nový bezplatný deník pro Prahu s názvem 24 hodin. Vydává ho stejná společnost jako Reflex, švýcarský koncern Ringier.


O novinách 24 hodin jsem se nechtěl v Reflexu rozepisovat, protože by mi to připadalo divné. Ať bych o nich psal dobře nebo špatně, vždycky by mi někdo vyčetl, že to je kvůli tomu, že máme stejného vlastníka. Tak se k němu vracím alespoň v tomhle sloupku. Jak spolu souvisí akce Hospodářských novin a start bezplatného deníku 24 hodin? Jednoduše. Vydavatelé se snaží mermomocí oslovit čtenáře. Nutno dodat, že většinou ty čtenáře, kteří už nějaké noviny kupují a které by bylo dobré přetáhnout k sobě.
Já si kupuji každé ráno Lidové noviny. Dělám to tak už šest let s výjimkou soboty, kdy si k nim přikupuji Mladou frontu Dnes a občas Právo. Hospodářské noviny mi nikdy k srdci nepřirostly – hlavně kvůli suché grafice a menšímu prostoru pro neekonomické zpravodajství. Sám bych si tedy Hospodářky nenechal zdarma posílat, rozhodně ne tak, že bych nejprve musel vyplnit nějaký formulář a pak po určité době vydavateli oznámit, že noviny chci nebo nechci odebírat (takovou akci pravidelně nabízí třeba právě Lidovky).
Economia na to šla chytřeji. Odebírám jejich týdeník Marketing&Media, takže mě mají v databázi předplatitelů. Jednoduše si zjistili, že nejsem předplatitelem Hospodářských novin a podobně jako stovky dalších odběratelů odborných titulů tohoto vydavatelství mě oslovili s netradiční nabídkou. Je to chytré, protože cílová skupina odborných titulů Economie se značně překrývá s cílovou skupinou čtenářů Hospodářských novin. A ne každý čtenář odborných titulů Economie dostává Hospodářské noviny na stůl ve svém zaměstnání.
Shodou okolností ve stejné době, kdy mi takto začaly chodit Hospodářské noviny, začaly také problémy s mojí oblíbenou trafikou. Za jediný týden se mi stalo hned dvakrát, že v době, kdy jsem čekal na tramvaj, měla přejímku zboží. Do jiné, vzdálenější trafiky se mi nechtělo, a tak jsem se v tramvaji začetl do zdarma zaslaných Hospodářek. Na přestupní stanici mi to ovšem nedalo a přikoupil jsem si k nim i Lidové noviny. Tak jsem to opakoval dva dny po sobě, aniž bych ale Lidovky stačil po zbylou cestu do redakce Reflexu přečíst. A nestihl jsem to ani do večera.
V tramvaji jsem narazil na kolportéra v oranžové vestě s logem 24 hodin. Procházel celým vozem a všem cestujícím rozdával nový bezplatný deník. S notebookem na rameni a dvěma deníky v ruce jsem s díky odmítl. „Mám ho v práci,“ řekl jsem pánovi v oranžové čepici. Skutečně: na recepci Ringieru máme od pondělí stojan s deníkem 24 hodin a já si ho už z principu beru sebou do výtahu. Nečtu ho, to bych už opravdu nestíhal, ale přiznám se, že alespoň po grafické stránce se mi líbí. Pro Metro to bude těžká konkurence.

JAN POTŮČEK


Kurzy měn
25,520
21,670
29,040
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře