Blamáž jako metoda policejní práce | Reflex.cz
reklama
nahoru

Blamáž jako metoda policejní práce

Jiří X. Doležal 2. prosince 2008 • 08:30
Blamáž jako metoda policejní práce

Z peněz daňových poplatníků uspořádaly policie dvaadvaceti států EU, Švýcarska a Chorvatska monstrakci s názvem Horlivost – Diligence. Jen vrozená slušnost mi zabraňuje napsat, k čemu české policii ta píle byla.

reklama


Na čtyřech stanovištích bylo za čtyřiadvacet hodin trvání akce zkontrolováno zhruba tři sta nákladních a osobních vozidel a vybrané mezinárodní vlakové spoje. Celé monstrakce se jen u nás zúčastnilo více než 250 policistů. Ve vlaku z Rumunska naštěstí našli dvaaosmdesát gramů perníku, což se ale nedá počítat jako výsledek oněm stovkám mužů nasazených na silnicích a buzerujících řidiče, kteří se jim nelíbili. To našla vlaková kontrola. A celá policie jí může být vděčná, že má alespoň něco a že se akce nezměnila jen v jednu velkou marnost a ostudu.
Podobné monstrakce, které se dají dobře ouředně vykázat a dostanou se do médií, jsou ale miliónkrát méně účinné v hledání transportovaných zbraní a drog, na něž byla mezinárodní monstrakce zaměřena. Přesto budou stále častější. Jednak proto, aby si občané Evropy zvykali, že holt sem tam proběhne šťára, kde jim někdo ve jménu hledání teroristy, drog či jiného univerzálního zla profilcuje auto, zavazadla, kapsy, otvory a moč. Za druhé je to vynikající pro image policie – a image je přece pro každou firmu to nejdůležitější!
Takže podobné zátahy se budou množit a budou stále radostnější, realita se bude stále více podobat realitě v Afghánistánu, stále častěji budou i v hlubokém vnitrozemí auta namátkově zastavovat a prohrabávat chlapi se samopaly, a ty větší akce budou mít názvy ještě poetičtější než dnes. Místo Diligence třeba Inkontinence, Impotence a nejčastěji Demence.



Jak to vidí zpravodajství Policie České republiky (Zdroj: www.policie.cz, 1. 12. 2008)

Jiří X. Doležal


reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama