Vzhůru do Prahy!

Ejhle! Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner je prý spokojen s tím, jak v metropoli probíhá prázdninová oprava silnic, některé z nich dokonce skončí ještě před plánovaným termínem. Třikrát hurá, Radovan Šteiner je šibal! Bohužel však podobný jako povodňový exprimátor Igor Němec, jenž nás, Karlíňáky, v době, kdy už byly v metru pomalu potřeba holínky, z televize vyzýval – lidi, neblázněte a jezděte metrem. Ještě že jsme se tehdy do jednoho zbláznili. Všichni bychom jinak dnes pšoukali do kytek!


Je jistě dobře, že některé z pražských nespočetných uzavírek, jež proměnily metropoli v šoférské peklo, skončí před původním termínem. Protože kdyby neskončily, skončili by všichni pražští řidiči – včetně mě – v blázinci. Ještě předtím bychom ale společně, v amoku ze všech těch náhlých a neavizovaných zákazů vjezdů, odbočení a překopů, které z průjezdu hlavním městem totálně eliminovaly možnost jakéhokoli systému, museli zamordovat všechny, kdo za tenhle neuvěřitelný bordel můžou. A nechoďte na mě, prosím, s otřepanou ekoradou, že můžu nechat auto doma a jít pěšky. Někdy prostě nemůžu – nebo nechci. Navíc se obávám, že z mého auta vychází lepší vzduch, než se nachází v okolí většiny ekoteroristů kráčejících hlavním městem. Tak.
Prázdninové opravy silnic samozřejmě nejsou ničím novým, v jisté míře jsou prospěšné. Některé se dokonce kvůli vynikajícímu naplánování nejrůznějších rozvodů a bůhvíčeho „opravují“ každý rok, takže by nás vlastně nepříjemně zaskočilo, kdyby se jimi kdy dalo skutečně projet. Letos jakoby však pomsta plánovačů oprav dosáhla nejobludnějších rozměrů: kvůli obousměrné uzavírce Chotkovy ulice se například totálně a z obou stran ucpává Letná, jediný možný kanál. Chytří policisté navíc trvají na zachování pouze jednoho pruhu směrem od Špejcharu do centra, když přitom odbočovací pruh u Sparty skoro vůbec nikdo nepoužívá a mohl by situaci značně ulehčit. Naopak. Jelikož je letitým zvykem našich policistů používat v práci hojně mozek, kontrolují a pokutují na Letné ty, kteří použijí pro jízdu směrem k tunelu zbytečně prázdný pruh. Málem mě trefil šlak, a to stále patřím mezi ty, kdo nevozí v autě basebalku, když jsem viděl policisty dusit nebohého Litevce, zatímco drzí letištní taxikáři to řezali po kolejích. Na to říkám jediné: více peněz pro dopraváky, zaslouží si to!
Nedávno jsem jel ze Žižkova domů do Karlína. Jelikož je zavřená křižovatka u Bulhara, hodlal jsem jako obvykle projet horem na Husitskou. Smůla. Někoho nedávno napadlo začít opravovat tramvajovou trať na Seifertově ulici, a s tím zrušit i jakoukoli možnost odbočit dolů směrem k Husitské. Místo toho mě dlouhá objížďka opačným směrem zavedla zpátky k VŠE, odkud jsem vyjel. Když jsem míjel VŠE potřetí, zcela si jistý, že jsem neudělal chybu, rozhodl jsem se pro zoufalý podraz – projet úzkým pruhem pod Bulharem, sloužícím autobusům. Tajemně jako policista se zničehonic objevil policista a suše mi řekl, že ani náhodou. Nafoukl jsem airbag ve volantu spoustou ošklivých slov a objel půlku Vinohrad, abych se dostal domů do Karlína. A nyní prosím všechny ekoterotisty, aby mi odpověděli: je ksakru tohle nějaká ekologie? Není.
Jsem samozřejmě rád, že se nám letošní šoférské léto v Praze opět vydařilo. Všech deset pro Radima Šteinera a další, kdo měli skutečně vynikající plán. Doufám jen, že sami odjeli na dlouhé prázdniny.