Měly by televize vysílat bezpečnostní kampaň i s krvavými záběry?

Měly by televize vysílat bezpečnostní kampaň i s krvavými záběry?

Měly by televize vysílat bezpečnostní kampaň i s krvavými záběry?

Ministerstvo dopravy připravilo ve spolupráci s reklamní agenturou Euro RSCG poměrně drsnou kampaň ke zvýšení bezpečnosti na silnicích „Nemyslíš – zaplatíš!“. Ovšem televizní stanice Nova a Prima ji před desátou hodinou večer vysílají pouze v cenzurované podobě.


Namísto krvavých záběrů, kterými jednotlivé spoty bohužel zákonitě končí, vidí diváci jen černý obdélník s odkazem na webové stránky projektu. Jediný – zřejmě nejméně drastický – ze čtyř zatím představených spotů je ponechán neupravený. Televize se totiž obávají případné pokuty od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
Podle tvůrců spotů i některých dopravních a reklamních odborníků tak celá kampaň ztrácí na účinnosti. Ministerstvo ale jejich obavy nesdílí.
Spoty, které budou ve vysílání až do roku 2010, připomínají realistické záběry dopravních nehod, mají působit emotivně a odrazovat od nebezpečného chování v dopravním provozu.



Spoty a další informace o kampani najdete na stránkách nemyslis-zaplatis.cz.