Má smysl propagovat české předsednictví EU?

Má smysl propagovat české předsednictví EU?

Má smysl propagovat české předsednictví EU?

„Půlrok slávy“ České republiky se blíží a vláda již řeší, jak vizuálně zviditelnit naši zem během jejího předsedání Evropské unii. Otázka ovšem zní nejen „jak“, ale také „za kolik“ a „zda vůbec“.


Nejrůznější dárky, propagační tiskoviny a výzdoba budov, v nichž budou politici jednat, to vše má vyjít zhruba na 26 miliónů korun.
„Nejsou to zbytečné výdaje,“ obhajuje částku mluvčí místopředsedy vlády pro evropské záležitosti Michaela Jelínková. „Bylo by chybou podceňovat vliv prezentace na reputaci Česka, nejde o zbytečnou maličkost. Záře světových reflektorů během předsednictví je maximální a je správné, že se každá země snaží svého předsednictví využít k vlastní prezentaci,“ uvedla pro MF Dnes.
Šéf nevládní organizace Transparency International David Ondráčka to vidí jinak: „Mám pochyby, zda jsou desítky miliónů zaplacené za vizuální prezentaci účelným využitím státních peněz.“
A jak to vidíte vy?




Propagace českého předsednictví EU vyjde na 26 milionů (iDnes.cz, 25. 8. 2008)
Česko budou v EU propagovat brankář Čech a modelka Maxová (iDnes.cz, 19. 8. 2008)