Co mají společného novináři s prodejci drog a McDonald‘s? | Reflex.cz
reklama
nahoru

Co mají společného novináři s prodejci drog a McDonald‘s?

MAREK HUDEMA26. ledna 2008 • 19:04
Co mají společného novináři s prodejci drog a McDonald‘s?

Tohle bude takové slovo do vlastních řad. Když jsem pracoval v deníku, měl jsem kolegy elévy. „Neopeřené“ začátečníky, většinou studenty. Začali s kontrolou tabulek a nakonec dělali stejnou práci jako normální redaktoři. Často pracovali i skoro stejně dlouhou dobu. Ale tak za třetinový plat. A nestěžovali si. Stejně jako „ucha“ za pulty hamburgráren McDonald‘s, kteří stěží překročí hranice platu, jaký má deset procent nejhůře placených lidí v jejich městě.

reklama



Vážené čtenářky a čtenáři,
v záhlaví tohoto textu naleznete označení "Aktuálně v RX". Pod tímto názvem Vám budeme pravidelně nabízet malou ochutnávku z tištěného Reflexu, který je právě v prodeji. Snažili jsme se vybrat rubriky, jež se svým stylem a rozsahem hodí mezi ostatní online sloupky. Ve fejetonovém Stoptimu se budou střídat autoři Milan Tesař a Fefík, Proč a jak vysvětlí Marek Hudema a Veronika Bednářová bude Sama mezi muži. Přeji příjemné čtení.

Lenka Krbcová, online editorka



Snaží se, dosud bez barevné placky označující šéfy. Proč to však dělají? A proč nemají tak mizerně platící podniky nouzi o nové pracovníky?
Odpověď dává studie sociologa Sudhíra Venkateše z Columb? ské univerzity. Ten zkoumal ekonomiku amerických drogových gangů (sám s jedním žil na ulici) a vydal o životě v ghettu zajímavou knihu. Všiml si, že dealeři tvrdé drogy zvané crack často bydlí u svých matek, protože nemají prostředky na vlastní byt. Přitom při prodeji drog na ulici riskují každý den nejen zatčení, ale i smrt ve válce gangů.
Jenže ne úplně každý člen drogového gangu je chudý jako kostelní myš. Hlava, boss, je bohatý. Má sexy „kočku“, drahé auto, a hlavně, všichni v ghettu ho obdivují.
Všichni gangsteři-pěšáci pak doufají, že se jednou stanou šéfy, hvězdami. Že si všechno to odříkání a riziko vynahradí.
Plat totiž nejsou jen peníze, ale také šance na postup a prestiž.
A stejné je to u McDonald‘s a v novinách. Patnáct minut slávy, v chudé čtvrti, na hamburgrové univerzitě nebo ve světle kamer prostě láká.


PROČ A JAK MARKA HUDEMY: Co mají společného novináři s prodejci drog a McDonald‘s? - aktuálně v Reflexu č. 4/2008

MAREK HUDEMA


reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama