Prezident Klaus se aktuálně vyznamenal hned dvakrát a na Šumavě se kromě kůrovce množí i aktivisté.
Křišťálová lupa|V Právu jsem si dnes přečetl: „Několik názorově spřízněných expertů, houf vysloužilých politiků ODS a pár zaměstnanců úřadu vlády, kteří jsou prý tajní. Tak vypadá poradní sbor předsedy vlády.“ Vypadá to, jako by nebylo v pořádku, že si premiér vybírá experty názorově spřízněné. Mělo by mít i poradce, kteří s ním zásadně nesouhlasí?
V šumavské lokalitě Na Ztraceném se zatím dramaticky množí nikoli kůrovec, ale aktivisté. Už je jich třikrát víc než v pondělí (tj. 60, přičemž zaměstnávají svou aktivitou padesát policistů). Připoutávají se ke stromům a k sobě navzájem soustavou řetězů a trubek, aby byli nesnadno odstranitelní, policie však prý řetězy a trubky nakonec technicky zvládla. Na Šluknovsku nehrozí aktivisté, ale technoparty, tam bude účastníků asi 2000, tak velký počet už nelze označit za aktivisty. Letní technoparty jsou něco podobného jako husitské spanilé jízdy, včetně toho děsivého zpěvu (zde spíš hudby), která by nepochybně obrátila obyvatele okolních vesnic podobně jako kdysi husitský zpěv křižáky na panický útěk, jenže oni bohužel nemají kam utéci.
Martin Hekrdla (taktéž v Právu) se pohoršuje nad tím, že „politologové a někteří politici rozhlašují“ (slovo „rozhlašují“ naznačuje, na rozdíl např. od slova „prohlašují“, že jde o činnost podezřelou a svým způsobem suspektní) masového vraha Breivika za „psychopata“ (zatímco ve skutečnosti je nejspíš krajním výhonkem pravice, jejíž mainstream představuje u nás Petr Nečas, že?). Když je někdo psychopat, neznamená to žádné vyvinění, většina masových vrahů jsou psychopati, což vůbec neznamená, že by nebyli za své činy trestně odpovědní. A řeči o „nordickém týpkovi“ mi zní jako urážka Norů (hanobení národa, rasy a přesvědčení). Jaký týpek je pan Hekrdla?
Rozhovor Práva se Synodním seniorem Českobratrské církve evangelické Joelem Rumlem je zajímavý zejména jako prezentace názorů pana Oldřicha Dandy, který ho pořídil. „Církve, zvláště ta katolická, se v Česku historicky znemožnily.“ To je zajímavé, jak a proč, já vím o spoustě jiných organizací, které se u nás historicky znemožnily nesrovnatelně víc, jedna např. po mnoho let vydávala noviny, do nichž pan Danda píše. Jiná otázka: „Jakou vidíte možnost nápravy za situace, kdy mít peníze patří mezi největší ctnosti?“ Pan Ruml z neznámých důvodů na obě otázky přistoupil, zatímco tu první měl rázně odmítnout (žádné církve se tu historicky neznemožnily a ty protestantské zvlášť ne) a k té druhé minimálně podotknout, že mít peníze sice an sich není ctnost, ale taky to an sich není žádná ostuda a hřích, jak se nám snaží namluvit různí postbolševici (nemít peníze samozřejmě taky není hřích, ale ani přednost).
Druhá zvláštnost je prezidentovo vyjádření k teroristickému útoku v Norsku. Podle Klause je to důsledek přílišné zpupnosti a malé pokory dnešní postmoderní společnosti. Tak za prvé, když prezident obviňuje dnešní společnost z přílišné zpupnosti a malé pokory, je to trochu podobné, jako když tygr kárá králíky z přílišné masožravosti. Za druhé, i když je to nehorázné přehánění, jsou mi aspoň trochu pochopitelné řeči o tom, že Breivik je extrémní výhonek evropské „pravice“ (v tom smyslu, že chápu, jak to mohlo ty, kteří takové řeči vedou, napadnout). Tohle mi připadá jako z Marsu. A za třetí, prezident opět přichází s teorií příčiny a následku (příčina – zpupnost a malá pokora společnosti, důsledek – vraždící maniak). Ve skutečnosti jednal pan Breivik ze svého svobodného rozhodnutí, a taky za to ponese před Bohem i před lidmi zodpovědnost.
V Právu (zahraniční rubrika) se taky mluví o „autoritativním komunistickém státě“ (rozuměj v severní Koreji). To už mohli taky rovnou napsat „konzervativním“.