Paroubek, pivo za 2 Kč

Paroubek, pivo za 2 Kč Zdroj: ČTK

Orgie blbosti

Snad za to mohou výzkumy volebních preferencí, z nichž vycházíme jako idioti volící každý den jinak. Soudě podle finále billboardové kampaně se totiž politici definitivně zbláznili.

 

Například ODS. Po odchodu Václava Klause z jejího čela už nikdy nebyla schopná jednotné a disciplinované kampaně jako třeba ČSSD - hlavně kvůli vnitřnímu rozvratu; jednotlivé soupeřící skupiny si v podstatě dělají vlastní kampaně, takže ani nevíte, koho vlastně volíte.

 

Billboard „Naše srdce bije pro Prahu“ s pražským volebním lídrem Davidem Vodrážkou v tílku, prostoduchá variace na slavnou fotku s dělníky odpočívajícími při stavbě newyorského mrakodrapu, je však hotový předčasný orgasmus.

 

Jako bychom my voliči sami nejlíp nevěděli, jak moc srdce ODS pro Prahu doopravdy bije. A hlavně za kolik: Opencard, cyklistické stezky, Milan Jančík… To aspoň nemohli na billboard přidat i pražskou dvojku, nenápadně vymazaného primátora Pavla Béma, jak zbylým kandidátům třeba podřezává lešení? Takhle to vypadá, jako by za sebe znovu nechal komunikovat pouze své velkolepé dílo a na volby zmizel do Himálaje.

 

O moc lepší není ani ČSSD. I do její celkem přesně cílené kampaně jako by na poslední chvíli zasáhla panika Jiřího Paroubka, jemuž začíná hrozit povolební poprava; třeba negativní billboard s vysokými platy pro milenky politiků, granát špíny na Nečase: kdo to byl, kdo měl coby premiér na svých cestách za milenku tlumočnici placenou za služby pro – ehm - stát?