nahoru

Zase o kus lepší

Jan Mička 23. července 2015 • 00:15
Zase o kus lepší
foto: Petr Homolka

Nové Subaru Outback není pouze zvýšené kombi. Jeho pátá generace ušla velký kus cesty a neztratí se ani mezi luxusními automobily.

Subaru Outback stálo u zrodu zvýšených oplastovaných kombi, která plní hned několik účelů zároveň. V první řadě musí nabízet dostatečný vnitřní prostor, dále adekvátní pohodlí a nesmějí se zaleknout ani lehčího terénu.

Není moc automobilů, jež by zmíněné podmínky splňovaly stejně dobře jako právě Subaru Outback. Symetrický pohon všech kol je pro vozy této značky (kromě modelu BRZ, který je ryzí a zábavnou zadokolkou) standardem a nutno podotknout, že je k nezaplacení takřka v každé situaci. Potřebujete například přejet rozbahněnou louku? Není problém, díky světlé výšce 200 milimetrů se nemusíte bát ani o exponované díly karosérie.

Více než 4,8 metru dlouhý auto­mobil projíždí zatáčkami velmi lehce, bez známek nedotáčivosti, a pokud jej náhodou překvapí ná­hlá změna kvality vozovky, kola ne­uskočí ani o píď. Jízdní komfort je ostatně jednou z hlavních předností outbacku, jenž nemá potřebu hrát si na „univerzál“ měnící charakter stisknutím jediného tlačítka.

Vůz pořídíte se dvěma čtyřválci typu boxer. Zážehová verze objemu 2,5 litru má ­nezaměnitelné kouzlo a vznětový dvoulitr zase díky lepší spotřebě oceníte na delších cestách. Oba agregáty dokonale vystihují charakter značky, běží ne­uvěřitelně hladce a ve vyšších otáčkách vydávají náramný zvuk.

S pátou generací Subaru Outback vstupuje do hry důležitý bezpečnostní prvek – systém podpory řízení EyeSight, který funguje na bázi dvou stereokamer umístěných za čelním sklem. Ne nadarmo jej automobilka považuje za řidičovy druhé oči, protože tak ve skutečnosti funguje.

Obrazy každé z kamer systém slučuje v jeden celek a na základě záchytných bodů dokáže rozpoznat, zda se před automobilem nachází cyklista, chodec, nebo třeba zvíře. To všechno pro případ, že by mohlo vlivem nepozornosti řidiče ­dojít ke střetu. Systém nad vámi neustále bdí a je velmi nápomocný také na dálnici, kde plní funkci adaptivního tempomatu schopného rozpoznat barvy. Pokud se tedy například automobilu jedoucímu před vámi rozsvítí brzdová světla, EyeSight to pozná a velmi jemně přizpůsobí rychlost jízdy aktuální situaci.

EyeSight se váže k automatické převodovce Lineartronic s plynule měnitelným převodem (CVT), jež v minulosti nebyla moc oblíbená. To už ale v současnosti neplatí. Subaru ji totiž dokázalo naladit tak dokonale, že díky předvoleným rychlostním stupňům připomíná spíše velmi komfortní měničový automat. Do procesu řazení můžete velmi snadno zasáhnout páčkami pod volantem, většinu času ale stejně nakonec necháte pracovat elektroniku.

Je jenom hrstka automobilů, které by se svým smýšlením mohly měřit se Subaru Outback. Napadá nás například Volvo XC70 nebo Audi A6 Allroad quattro, těm však více vyhovuje pevný povrch vozovky. S novou generací se toho změnilo skutečně hodně a jenom málokdo by nyní outback řadil k mainstreamu. Tomu ostatně odpovídá také pořizovací cena, jež ani v základu nejde pod 900 000 korun.

Jan Mička


Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,470
20,880
28,680
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
Nejčtenější
Komentáře