Jaké bylo osmašedesáté Berlinale?  Plné bojovných žen a vystrašených mužů.

Jaké bylo osmašedesáté Berlinale? Plné bojovných žen a vystrašených mužů. Zdroj: Profimedia.cz

Berlinale má oprávněně pověst nejpolitičtější filmové přehlídky
Touch Me Not: vítězný, byť rozhodně ne nejlepší film Berlinale koprodukovali Češi
Korejská legenda Kim Ki-duk, další v dlouhé řadě filmařů nařčených ze sexuálního obtěžování
Herečka Natalie Dormerová, hlavní představitelka  australského mysteriózního seriálu  Piknik na Hanging Rock
4
Fotogalerie

Dívčí války po německu

Oč méně hvězd a mimořádných, nebo alespoň výrazných filmů zažilo 68. Berlinale, o to větší prostor měla na letošním festivalu politika. A to i navzdory faktu, že jeho ředitel Dieter Kosslick vyslal jasné NE všem mediálně vděčným iniciativám typu #BlackCarpetBerlinale (černý koberec místo rudého coby gesto podpory pro „boj se všemi formami zneužívání“). Ostatně i z verdiktu hlavní poroty, jež nechala v konkurenci lepších filmů zvítězit Touch Me Not, ostentativně provokativní snímek plný nedokonalých nahých těl, křičí snaha o politický apel: v době, kdy svět (filmu) stále hlasitěji volá #MeToo, to snad ani nemohlo dopadnout jinak.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!