Mladistvé touhy,  nebo pedofilie? V atmosféře #MeToo se rozjela další absurdní kampaň. Tentokrát se ozvala newyorská byznysmenka Mii ­Merrill, která se dožaduje stažení obrazu Thérèse Dreaming z roku 1938, proslulého francouzského malíře polského původu Balthasara Klossowského de Rola, známého jako Balthus, ze stálé expozice v new­yorském Metropolitním muzeu (MET). Na obraze je ztvárněna zhruba třináctiletá dívka z malířova sousedství v zasněné poloze. Stěžovatelka mimo jiné píše: „Balthus se zmiňoval o pobláznění pubescentní dívkou, tento obraz neoddiskutovatelně romantizuje sexualizaci dětí...“ Stáhnutí obrazu vedení MET odmítlo s komentářem: „Posláním Metropolitního muzea je sbírat, studovat, restaurovat a vystavovat zásadní umělecká díla napříč stoletími a kulturami, ve smyslu propojení lidské kreativity, znalostí a myšlení.“

Mladistvé touhy, nebo pedofilie? V atmosféře #MeToo se rozjela další absurdní kampaň. Tentokrát se ozvala newyorská byznysmenka Mii ­Merrill, která se dožaduje stažení obrazu Thérèse Dreaming z roku 1938, proslulého francouzského malíře polského původu Balthasara Klossowského de Rola, známého jako Balthus, ze stálé expozice v new­yorském Metropolitním muzeu (MET). Na obraze je ztvárněna zhruba třináctiletá dívka z malířova sousedství v zasněné poloze. Stěžovatelka mimo jiné píše: „Balthus se zmiňoval o pobláznění pubescentní dívkou, tento obraz neoddiskutovatelně romantizuje sexualizaci dětí...“ Stáhnutí obrazu vedení MET odmítlo s komentářem: „Posláním Metropolitního muzea je sbírat, studovat, restaurovat a vystavovat zásadní umělecká díla napříč stoletími a kulturami, ve smyslu propojení lidské kreativity, znalostí a myšlení.“ Zdroj: Archív

Dílo týdne Michal Škapa – Betonová džungle „Beton je tady, beton je i tam – to je pro mě klasickej devadesátkovej Jižák a PSH, ale taky ta betonová džungle, neboli concrete jungle, výraz, který hojně používají jamajský zpěváci, když zpívají o západní civilizaci,“ vysvětluje Michal Škapa, známý také třeba pod přezdívkou Tron, vznik obrazu, který bude k vidění na stejnojmenné výstavě v pražské Galerii Pecka pod Vyšehradskou skálou až do 21. ledna 2018.
Výročí týdne 14. prosince 1992 BOHUMILE, KURVA SE NEŘÍKÁ! Dědictví aneb Kurvahošigutntág bylo dílo v době svého vzniku mírně vysmívané a hodně odmítané. V české, nejen porevoluční kinematografii má však významné postavení. Kdyby někdo chtěl sestavit žebříček nejcitovanějších hlášek z českých filmů v běžné konverzaci našeho lidu, stál by hodně vysoko, ne-li úplně nejvýš. Sloganem, výrokem nebo, chcete-li, hláškou z něj dosud nepohrdne prostý robotěz ani prohnilý intelektuál. Otázka je, jestli to byl záměr. 
Vánoční DVD lahůdkářství Předvánoční filmový trh má jednu výhodu: to nejlepší z nejlepšího shrne doslova do jedné krabičky či krabice a pošle to do obchodů v podobě limitovaných či speciálních edic DVD/UHD/Blu-ray. Fanoušci, kteří odmítají stahovat, respektive chtějí si filmy vychutnat v nejlepší možné kvalitě, mají jedinečnou možnost sáhnout třeba po kolekci nejlepších děl Karla Zemana (Bontonfilm, 8 DVD za 899 Kč), připomenout si, proč je Dunkerk vrcholem tvorby Christophera Nollana, nebo si přát pod stromeček skromně třeba „jenom“ steelbook Fincherova Sedm (Magic Box). A taky objevit nějakou tu běžnou distribucí neprávem přehlíženou lahůdku: za všechny jme­nujme Boj sněžného pluhu s mafií, herecký koncert Stellana Skarsgårda ve fargovsky bizarní hříčce ze Skandinávie.
KONEC FILMOVÝCH PITEV Na YouTube zavládlo pět minut ticha. Doslova. Skončil totiž provoz filmového kanálu Every Frame a Painting, který svému více než jednomu a čtvrt miliónu fanoušků poskytoval nebývalý servis v oblasti filmové teorie. Kanál tvůrců Tonyho Zhoua a Taylora Ramose proslul fascinujícím rozborem toho, proč stojí soundtracky komiksových blockbusterů za tak strašlivou prdlačku, a mnoha dalšími kousky, které díky bohu na YouTube zůstávají pro příští generace. Proč kanál končí? Jeho tvůrci už na to prostě nemají čas ani náladu. Budiž jim přáno.
KONEC FILMOVÝCH PITEV Na YouTube zavládlo pět minut ticha. Doslova. Skončil totiž provoz filmového kanálu Every Frame a Painting, který svému více než jednomu a čtvrt miliónu fanoušků poskytoval nebývalý servis v oblasti filmové teorie. Kanál tvůrců Tonyho Zhoua a Taylora Ramose proslul fascinujícím rozborem toho, proč stojí soundtracky komiksových blockbusterů za tak strašlivou prdlačku, a mnoha dalšími kousky, které díky bohu na YouTube zůstávají pro příští generace. Proč kanál končí? Jeho tvůrci už na to prostě nemají čas ani náladu. Budiž jim přáno.
8
Fotogalerie

Mixér

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!