nahoru

Luxusní nádech

Ondřej Šámal 27. září 2017 • 00:15
Luxusní nádech
foto: Archív

Nejprodávanější crossover v Evropě se dočkal modernizace, jež se nese hlavně v duchu příklonu k prémiovějším konkurentům.

Druhá generace jednoho ze zakladatelů kategorie kompaktních SUV se dočkala decentního osvěžení, jež se jen nepatrně podepsalo na vzhledu. Přední část dostala nové diodové světlomety, přepracovanou masku s velkým logem automobilky a pozměněný nárazník. Drobných úprav doznala také záď se zatmavenými svítilnami. V interiéru si zaslouží pochvalu nový multifunkční volant a větší dávka měkčených plastů a kvalitnějších materiálů. Punc luxusnějšího vozu nissanu dodává kožené čalounění s plastickým motivem na sedadlech, jež je součástí nové, vrcholné výbavy Tekna+.

Právě částečný posun k prémiovému segmentu je pravděpodobně hlavní novinkou faceliftované verze. U motorů totiž zůstalo vše při starém. Z nabídky dvou zážehových a dvou vznětových jednotek jsme sáhli po dieselu 1.6 dCi/96 kW, který jako jediný můžete párovat s pohonem všech kol. Ten je ovšem navzdory vyšší světlé výšce v Česku výrazně minoritní záležitostí, volí jej zhruba jen tři procenta všech zákazníků.

Terénní ambice řidičů jsou totiž minimální, což podtrhují také standardní devatenáctipalcová kola s pneumatikami s nízkým bočním profilem. Vůz s vyšší stavbou si pomáhá tužším podvozkem, který je ale proti předchozímu provedení upraven.

Výsledkem je přece jen komfortnější projev, jejž oceníte především ve městě. Přesto se vyplatí nadále míjet ostré nerovnosti velkým obloukem a před zpomalovacími prahy trochu zvolnit. Vedle bohatší výbavy se můžete spolehnout též na lepší odhlučnění. Motor v kabině prakticky neslyšíte, neruší vás ani svist od rozměrných zpětných zrcátek či hučení kol.

Vznětová šestnáctistovka s točivým momentem 320 N.m se k velkým výkonům nadechuje až okolo dvou tisíc otáček, kdy se turbína pořádně roztočí a foukne do válců ideální množství vzduchu. Navzdory větším aerodynamickým odporům se qashqai s vyššími rychlostmi pere skvěle. Srdnatě zrychluje i nad dálničním limitem. Navíc si za své služby nenárokuje příliš velký příděl paliva. I s výraznějším podílem svižnějších kilometrů si řekl o 5,8 l, což je na crossover s pohonem 4x4 velmi slušný výsledek.

Ondřej Šámal


Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,250
20,450
28,640
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
Nejčtenější
Komentáře