Skútr na snímku je neobyčejný: jednak není normálně k prodeji, jednak po­užívá vodíkové palivové články, tedy technologii, jež není běžná ani v případě automobilů. Jejím základem je přeměna natankovaného vodíku na elektřinu a vodní páru, která uniká z výfuku. Provoz je tedy zcela ekologický. Představitelé zákona v britském hlavním městě budou rok a půl testovat sedm těchto japonských strojů. Na jedno natankování zvládnou ujet 120 km.

Skútr na snímku je neobyčejný: jednak není normálně k prodeji, jednak po­užívá vodíkové palivové články, tedy technologii, jež není běžná ani v případě automobilů. Jejím základem je přeměna natankovaného vodíku na elektřinu a vodní páru, která uniká z výfuku. Provoz je tedy zcela ekologický. Představitelé zákona v britském hlavním městě budou rok a půl testovat sedm těchto japonských strojů. Na jedno natankování zvládnou ujet 120 km. Zdroj: David Rajdl

Auto jezdí dynamicky a zajímavě. Jen by mohlo v zatáčce lépe vzdorovat nedotáčivosti. Systém TTC, nahrazující samosvorný diferenciál, situaci trochu zlepší.
Zvenku je Abarth 595 hodně sportovní. Sedmnáctipalcová černá kola jsou i pisty v sériové výbavě.
Přístrojový štít kombinuje „analogové“ a grafické ukazatele. Čitelnost je ale pouze průměrná.
Že se Fiat 500 vyrábí už deset let, prozradí zejména jeho kabina. Přitom výbava vozu je bohatá. V našem případě nechyběla ani samočinná klimatizace za 15 000 korun.
5
Fotogalerie

Emoce ano, ale co zbytek?

Malinký novodobý Fiat 500 se letos vyrábí už desátým rokem. Na jeho přitažlivosti v očích mnoha žen však tato léta nic neubrala. Stále jde o velmi dobře prodejný artikl. Co když si jej ale do parády vezme dvorní ladič turínské automobilky Abarth? V tu chvíli se z krotkého beránka stává dravý stroj, který ohromí akcelerací a bohužel i cenou.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!