Tenhle chlapík není žádná celebrita, hvězdu z něj dělá jen jeho věk – a pak také auto, s nímž jezdí. Devadesátisedmiletý Švéd totiž usedá do nízkého Fordu Mustang GT o výkonu 310 kW, který si pořídil k narozeninám. Příští rok to bude osmdesát let, co si udělal řidičák, a více než půlstoletí, co se jako jeden z prvních obyvatel své země stal majitelem americké ikony, o níž tvrdí, že mu prodlužuje život. Koneckonců i svého syna v ní učil řídit…

Tenhle chlapík není žádná celebrita, hvězdu z něj dělá jen jeho věk – a pak také auto, s nímž jezdí. Devadesátisedmiletý Švéd totiž usedá do nízkého Fordu Mustang GT o výkonu 310 kW, který si pořídil k narozeninám. Příští rok to bude osmdesát let, co si udělal řidičák, a více než půlstoletí, co se jako jeden z prvních obyvatel své země stal majitelem americké ikony, o níž tvrdí, že mu prodlužuje život. Koneckonců i svého syna v ní učil řídit… Zdroj: Petr Homolka

Na stylové palubní desce, prosté ergonomických chyb, zaujmou červeně lakované plochy. Odkládací schránka před spolujezdcem je zdvojená.
Volič samočinné převodovky DSG se sedmi převody. Pouze motor 1.4 TSI se s ní může pojit. Zbylé nabízené u nás, tedy 1.2 TSI a 2.0 TDI, jsou výhradně s manuálem.
Motor 1.4 TSI nabízí ve své poslední evoluci výkon 110 kW. Na dlouhé cestě výletním tempem spotřeboval 4,9 l benzínu na 100 km. Dlouhodobě pak 6,9 litru.
Přední sedadla jsou pohodlná. Ovšem boční vedení je jen průměrné. Navíc chybí stavitelná bederní opěrka.
Ani přístrojový štít nepostrádá styl. Navíc je přehledný. Teploměr motoru i oleje si můžete vyvolat na displeji multifunkčního ukazatele.
6
Fotogalerie

Změny pouze v detailech

Na sklonku letošního léta Volkswagen uvedl modernizovaný beetle. Výrazných novinek ve vzhledu či v technice se však nedočkáte. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!