nahoru

V IT přituhuje

12. května 2016 • 00:15
Jan Denemark
Jan Denemark
• foto: 
Archív

Doba, kdy nábor nových pracovníků probíhal přes inzerci, je podle JANA DENEMARKA, generálního ředitele Arbes Technologies, dávno pryč. Dnes je prý kandidáty potřeba zaujmout, nabídnout jim zajímavé projekty, moderní prostředí a dobrý tým. Důležité jsou také možnosti osobního rozvoje a propojování pracovních a mimopracovních aktivit. Díky tomu všemu Arbes Technologies čelí nelehké situaci na trhu práce úspěšně.

 

Hodně se hovoří o tom, že odborníci očekávají boj o lidi a že je nedostatek IT odborníků. Jak vnímáte v Arbes Technologies současnou situaci na IT trhu?

Jsem rád, že se česká ekonomika začala dynamicky rozvíjet a klesla nezaměstnanost. I díky těmto příznivým vlivům se nám daří získávat nové zakázky a zajímavé projekty. Současně se informační technologie rozšířily do všech oblastí našeho života. A proto se dá očekávat, že poptávka po IT odbornících bude nadále jen růst. Dynamické oživení trhu práce tak s sebou přináší nutnost změny naší náborové strategie a taktiky. Změny se pochopitelně citelně dotkly i nabízených podmínek.

Jaké největší změny jste v uplynulém roce pro zaměstnance připravili?

Za nejviditelnější změnu považuji přestěhování sídla Arbes Technologies do nově zrekonstruovaných a rozlehlejších prostor na konci dubna roku 2016. Prostory odrážejí nejnovější trendy designu kanceláří i vlastního funkčního vybavení. Jsme si dobře vědomi faktu, že pracovní prostředí je důležitým faktorem pro výběr budoucího zaměstnání, zejména v IT sektoru. V práci u nás trávíme i více než třetinu života a rádi bychom se v kanceláři cítili „jako doma“.

Pracujeme v moderním prostředí, kde naši zaměstnanci naleznou nejen soukromí pro svoji práci, ale také rozlehlou relax zónu, kde vedle odpočinku najdou fotbálek, šipky, masážní křeslo, Xbox, deskové hry a knihy. Prostory mají moderní kuchyňky a jídelní koutky, profesionálně vybavené zasedací a konferenční místnosti či privátní zóny pro telefonování s klienty. Nově jsme také zřídili dětský koutek, kde si mohou děti našich kolegů hrát, když přijdou s rodiči do práce.

Příjemné firemní prostředí a vnitřní atmosféru považuji za důležité a jsem rád, že se nám to v Arbesu daří dlouhodobě udržovat. V roce 2016 jsme otevřeli instituci Arbes Academy, jejímž prostřednictvím nabízíme studentům a absolventům získání potřebné praxe. Může se zdát, že sladit studentský a pracovní život je náročné, proto standardně nabízíme mentoring, oponentury diplomových prací, časově flexibilní práci, studijní volna atp. Je dobré také zmínit, že mladí lidé jsou obecně vítaným prvkem v našem kolektivu.

Daří se vám udržovat tempo s ne­ustálým vývojem technologií?

Účastníme se a pořádáme konference v České republice, workshopy, klientské či firemní snídaně zaměřené na různá technologická témata. O tematické snídaně pro zaměstnance je velký zájem. Nový pracovní den začíná lákavou snídaní doprovázenou přednáškou. Razím názor, že pokud budeme my jako firma inovativnější a kreativnější, konkurence vždycky bude kousek za námi. A tak se snažíme tento princip ve firmě podporovat. Jen za minulý rok jsme do inovací investovali zhruba 15 % výnosů.

Podporujete zaměstnance při jejich seberealizaci a v mimopracovních aktivitách?

Dbáme na to, aby naši zaměstnanci měli různorodou práci a netrpěli stereotypem. Snažíme se jim vycházet vstříc v zajištění rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. Věřím, že naši zaměstnanci mají dostatek pracovní volnosti a příležitostí se posouvat odborně a zkušenostně vpřed. Jsme finančně stabilní společností, která se rozvíjí a hledá nové směry. Firmy, jež jsou postaveny nejen na byznysových hodnotách, mají v budoucnu vyšší šanci uspět.

Práce s lidskými zdroji je práce na dlouhou trať. V Arbes Technologies dlouhodobě usilujeme o propojení formálních i neformálních akcí. Plánujeme například celofiremní zaměstnaneckou akci Arbes Olympic Games 2016, IT Triatlon, soutěž o nejkrásnější fotografii, tipovačku na mistrovství světa v hokeji, letní grilování, na podzim pronájem tělocvičny pro společný fotbal nebo volejbal či celofiremní soutěž ve stolním fotbálku a mnoho dalšího.

Ovlivňuje nedostatek IT odbor­níků váš nábor nových zaměstnanců?

Doba, kdy ve firmách probíhal nábor a priori přes inzerci pracovních míst, je ta tam. Pokud na trhu objevíte zajímavého člověka, musíte ho zaujmout. Svoji roli hraje nejenom čas, což v dnešní době znamená obratem ruky, ale jde zejména o nabízené podmínky. V těch zdaleka nehraje hlavní roli finanční nabídka a zaměstnanecké benefity, ale používané moderní technologie na projektech i týmový duch. V neposlední řadě i přístup firmy k náboru od prvotní písemné komunikace po osobní setkání. Žijeme v rytmu, kdy už v den pohovoru dáváme kandidátovi i pracovní nabídku.

Do naší společnosti nastupuje více než 70 % nových kolegů přes přímé oslovení nebo přes doporučení od našich kolegů, kteří jsou k tomu ze strany firmy motivováni finanční odměnou. Naše interní databáze obsahuje tisíce kontaktů. Díky tomu všemu čelíme současné, nelehké situaci na trhu náboru IT specialistů úspěšně.



Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,470
20,870
28,670
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
Nejčtenější
Komentáře