Tomáš Touha 33 021 odběratelů  3 196 504 zhlédnutí Šéf a jediná hvězda YouTube kanálu Touha s Tomášem (na obrázku vlevo; vpravo kameraman Jiří Šraier) má už čtyři roky jeden směr a jeden cíl: motivovat lidi k tomu, aby si plnili své touhy. Pořádá běhy #runjinak, jeho typickým divákem je, jak sám říká, „sedmnáctiletý fotbalista“. Tomáš Touha rád testuje své hranice – zkouší  předběhnout tramvaj nebo vyhrát běh na šedesát metrů proti Pavlu Maslákovi (a ne, to se mu nepodařilo). „V osmnácti letech jsem začal podnikat, otevřel jsem si kavárnu,“ říká dnes pět-  advacetiletý marketér a entertainer, který představuje české youtubery ve vlastním rozhlasovém pořadu na Radiu Spin. „Po třech letech jsem zkrachoval. Začal jsem tehdy navštěvovat desítky přednášek a kursů týkajících se motivace a osobní rovnováhy, abych tu situaci ustál a dokázal se z ní poučit. Po roce a půl jsem zjistil, že už vím dost –  a zároveň že je tu volná nika na YouTube, kde bych mohl sám zkusit někoho motivovat.“

Tomáš Touha 33 021 odběratelů  3 196 504 zhlédnutí Šéf a jediná hvězda YouTube kanálu Touha s Tomášem (na obrázku vlevo; vpravo kameraman Jiří Šraier) má už čtyři roky jeden směr a jeden cíl: motivovat lidi k tomu, aby si plnili své touhy. Pořádá běhy #runjinak, jeho typickým divákem je, jak sám říká, „sedmnáctiletý fotbalista“. Tomáš Touha rád testuje své hranice – zkouší předběhnout tramvaj nebo vyhrát běh na šedesát metrů proti Pavlu Maslákovi (a ne, to se mu nepodařilo). „V osmnácti letech jsem začal podnikat, otevřel jsem si kavárnu,“ říká dnes pět- advacetiletý marketér a entertainer, který představuje české youtubery ve vlastním rozhlasovém pořadu na Radiu Spin. „Po třech letech jsem zkrachoval. Začal jsem tehdy navštěvovat desítky přednášek a kursů týkajících se motivace a osobní rovnováhy, abych tu situaci ustál a dokázal se z ní poučit. Po roce a půl jsem zjistil, že už vím dost – a zároveň že je tu volná nika na YouTube, kde bych mohl sám zkusit někoho motivovat.“ Zdroj: Nguyen Phuong Thao

Kovy 284 456 odběratelů  22 020 885 zhlédnutí Gymnazista Kovy práci na parádních parodiích brzy vymění za maturitní otázky. „Dál bych rád studoval marketingovou komunikaci a PR stejně jako spousta youtuberů. Vždyť my už to vlastně děláme a jsme v tom dobří – jsme kreativní, tvoříme vlastní obsah a víme, jak ho dostat mezi lidi. YouTube  mi zabere kolem šesti hodin denně. Když jsem před čtyřmi lety začínal, bylo to úplně něco jiného – na scéně pár lidí, docela nízká úroveň, všichni jsme to dělali jen pro radost, protože peníze v tom ještě nebyly. V té době jsem byl letsplayer, komentoval jsem hraní počítačových her na svém původním YouTube kanálu Gameballcz. Teď mě nejvíc baví točit náročnější projekty, tematická videa a skeče.“
29. dubna, Praha Letńany Spolu s inzerenty začali o youtubery projevovat zájem pořadatelé různých akcí, od koncertů přes vyhlašování  anket po speciální setkání youtuberů s fanoušky ve stylu ­meet-and-greet, „potkej a poznej“. Nejbohatší na diváky byl loňský festival Utubering, který na letňanském výstavišti navštívilo přes dvacet tisíc lidí, ve dvou třetinách dětí a teenagerů. Na letošní ročník „fenomenálního festivalu generace Z“ jenž proběhl o tomto víkendu (viz snímek z Utuberingu), vpustili organizátoři „jen“ jedenáct tisíc návštěvníků (lístky za 499, resp. 599 korun, se vyprodaly tři dny před akcí). O tisícovku diváků méně pak podle organizátorů dorazí 6. května na brněn­ský Utubering.
TVTwixx 343 993 odběratelů  68 017 314 zhlédnutí Trojice TVTwixx má kromě 70 miliónů zhlédnutých videí na kontě i pár menších průšvihů. Odpálit petardu v autobuse a pokládat batoh na koleje asi nebyl dobrý nápad, uznávají Danny, Andy a Kiril. Nejstarší a nejvýraznější z trojice, Daniel Sonnleitner (na snímku v bílém tričku), tuší, že se na YouTube nelze živit věčně: „Ve třiceti už nejspíš budu podnikat v něčem jiném, ale příbuzném. Láká mě marketing nebo média .“ Odmítli někdy TVTwixx reklamní zakázku? „Jednou za mnou přišel výrobce her na mobilní telefony, abych propagoval nějakou hazardní hru. Ale já sám je nehraju a nechci, aby je hrál kdokoli jiný. Tehdy jsem odmítl peníze – z morálního hlediska i proto, že by se nám to nehodilo do obsahu, na hry se nespecializujeme.
„Rád bych položil jednu konkrétní otázku, kterou mi musíte zodpovědět, nebo vám narostou za ušima malí čuráci, který se tam budou vrtět.“ Fatty Pillow je oživlý Eric Cartman ze South Parku, vulgární obézní démon českého YouTube, jenž chrlí hystericky vtipné historky kadencí zkofeinovaného křížence standupového komika s okresním mistrem ve slam poetry. Hraje hry, futruje čipsy a zvrací vajíčka, ale současně učí své fanoušky (zvané „Fatty Family“) nestydět se za obří panděra a malé penisy. A to se cení.
Dívek, které v klipech zachycují svůj supermoderní lifestyle, jsou tuny. Weef je ale unikátní v tom, že spíše než z jednoho kosmetického salónu do druhého cestuje z Berlína do Barcelony a odtud do Portugalska. Její youtubový kanál je pozoruhodný cestovní deníček mladé dámy, která objevuje úžasná místa (cizí jí není průzkum městských ruin urbex, takže prolezla třeba berlínský Teufelsberg) a v inspirativních klipech radí svým fanouškům nejen jak na cestování, ale i jak žít „zero waste“, život bez odpadu.
5
Fotogalerie

Zaměstnání: Youtuber

Tihle holobrádkové toho na první pohled moc neumějí: vášnivě vysvětlují podstatu svého nového účesu před digitální zrcadlovkou, za extatického řvaní do kamery se polévají různými tekutinami nebo komentují průběh právě rozehrané počítačové hry. A pak svá videa za aplausu statisíců fanoušků věší na YouTube a vydělávají na tom těžké peníze.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!