Reklama na čele? To je tetování za všechny prachy | Reflex.cz
reklama
nahoru

Reklama na čele? To je tetování za všechny prachy

Dita Ondrejková16. září 2012 • 06:00
Reklama na čele? To je tetování za všechny prachy
Tetování
• foto: 
Profimedia.cz

„Měl bys to mít vytetované na čele,“ slýcháváme často posměšně od přátel a známých. Dlouho si to společnost ani nedovedla představit, ale dnes už si lidi nechávají tetovat na čelo i reklamu – a inzerenty vybírají prostřednictvím loterie.

 

reklama

 

Před rokem se majitel gastronomického webu Jiří Jurečka rozhodl pro Čechy neznámý způsob propagace své firmy. Vypsal tehdy konkurz na dobrovolníka, jež si nechá na čelo vytetovat Jurečkovu webovou doménu obedvat.cz. To všechno za 200 tisíc korun a celoroční obědy zdarma. Inspiroval se přitom v zahraničí, kde se tento způsob reklamy poprvé objevil na začátku tisíciletí.

 

Rob Walker ze server slate.com nazval celý způsob reklamy jako „nude branding“. Dá se říci, že největším zadavatelem v oboru je americké kasino Golden Palace. Asi největší humbuk způsobila situace z golfového US Open v roce 2003. Před ranou Jima Furyka na jedenácté jamce se zničeho nic objevila polonahá žena s nápisem přes celá záda odkazující na webovky goldenpalace.com. Netřeba zdůrazňovat, že to v golfu svázaném jasným „dresscodem“ způsobilo poprask. V případě Golden Palace se však nejednalo o ojedinělou marketingovou akci.

 

Podobné akce předváděli a předvádějí v jednom kuse. Například v roce 2005 zaplatili Američance Kari Smithové v přepočtu asi 250 tisíc korun za trvalé tetování na jejím čele. Mnohem více však zaplatili o čtyři roky dříve boxerovi Bernardu Hopkinsovi. V ostře sledovaném zápase měl za 3,7 milionu korun (100 tisíc dolarů) doménu kasina na zádech namalovanou dočasným inkoustem  Byť mu ji v průběhu zápasu smazal vlastní pot, virtualnímu kasínu se investice vyplatila - přístup na jejich stránky vzrostl o dvě stě procent.

 

Něco trochu jiného zkusil před dvěma lety Američan Nate Odell. Vyrobil milion losů v hodnotě jednoho dolaru a ty postupně prodával. Pro lepší a rychlejší prodejnost si zařídil i webovou stránku www.tattoonate.com, ta však již nefunguje. Vzhledem k tomu, že kromě tetování na těle nabízel i reklamu právě na svém webu, jeho „loterie“ s bohulibým cílem získat peníze na vzdělání jeho dvojčat, nebyla úspěšná.

 

Zpátky k českému případu. Do konkurzu o celoživotní reklamu na čele se přihlásilo celkem 170 lidí. Úspěch slavil tehdy dvaatřicetiletý muž z Moravskoslezského kraje. Touto dobou by se mu na čele mělo skvít tetování s nejméně centimetrovým písmem.

 

Nechat si udělat tetování je většinou složitý myšlenkový proces plný rozhodování. A ve většině případů máte k tomu svému vztah. Ale mít citové pouto k nápisu na vlastním čele? Jen jestli za tím neschovává spíš víc než kladný vztah k penězům.

 

Dita Ondrejková


Klíčová slova: rxrxditaondrejkova



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama