Mediální královnou je televize. Na paty jí šlapou sociální sítě | Reflex.cz
reklama
nahoru

Mediální královnou je televize. Na paty jí šlapou sociální sítě

Klára Fischleinová10. července 2012 • 15:34
Mediální královnou je televize. Na paty jí šlapou sociální sítě
Televize
• foto: 
Profimedia.cz

Okolo 50% uživatelů chytrých mobilů si zjišťuje novinky raději přes sociální sítě než hledáním na zpravodajských portálech. Letos navíc online média viditelně válcují výdělky klasických novin.


reklama

Na dnešním mediálním tržišti, kde mohou čtenáři a diváci získat prakticky jakoukoli informaci ve formátu, který je jim příjemný, jsme svědky určitého vývoje. Nebo snad úpadku?

 

Zatímco popularita webových médií a jejich propojení se sociálními sítěmi rychle roste, zájem o tištěná periodika rapidně klesá. Noviny si dnes kupuje okolo 29% publika prahnoucího po informacích. Jen o 1% méně lidí hledá aktuality na internetu, konkrétně na sociálních sítích. V těch vede jednoznačně Facebook.


Televize zatím zůstává nejsilnějším médiem se svojí téměř šedesátiprocentní oblíbeností. Rozhlas se naopak dostal o celých 10% níže než sociální média. Možná o tomhle pořadí rozhodly některé zprávy, které se rozšířily především zásluhou sociálních médií: namátkou smrt Whitney Houston, oznámení svatby Kate Middletonové a prince Williama, zabití Usámy bin Ládina či zpráva, že Hilary Clintonová už nebude v případné další Obamově vládě po volbách.

 

Postavení sociálních sítí na předních příčkách mediálního působení má svůj rub i líc. Mezi pozitiva se jednoznačně počítají rychlost, bezprostřednost a dostupnost.

 

Naopak velkou nevýhodou může být kromě nepřesnosti některých publikovaných informací také omezenost obsahu. Ne všechny zprávy lze popsat ve 140 znacích, které například Twitter povoluje jako maximální rozsah.

 

No a pak je velkým negativem nespolehlivost. Přibližně 49% lidí se stalo, že se ze sociálních médií dozvěděli novinku, která se později ukázala být jen mediální kachnou.

 

Infografika

 

Klára Fischleinová




Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama