Slyšeli jsme je, zaujaly nás a teď je používáme. Šest návykových reklamních hlášek | Reflex.cz
reklama
nahoru

Slyšeli jsme je, zaujaly nás a teď je používáme. Šest návykových reklamních hlášek

Klára Fischleinová10. července 2012 • 06:00
Slyšeli jsme je, zaujaly nás a teď je používáme. Šest návykových reklamních hlášek
Když musíš, tak musíš...
• foto: 
Fidorka

Ať už sledujeme televizi, posloucháme rádio nebo brouzdáme po internetu, jsme pod agresivním tlakem reklam. Kvůli některým okamžitě přepínáme na jiný program, vypínáme autorádio nebo zběsile klikáme myší na křížek značící vysvobození. Jiné jsme si naopak oblíbili a jejich slogany běžně používáme. Které to jsou?

reklama

Nápad, vtip, originalita, nebo naopak naprostá jednoduchost – právě tím se vyznačují slogany reklam, které byly tak úspěšné, že doslova zlidověly. Začněme u těch nápaditých, které byly předurčeny k tomu, aby zaujaly a příjemně provokovaly.

 

1. Nevaž se! Odvaž se!

 

Slogan již neexistujícího telefonního operátora Paegas naváděl strategicky k lákavému volnomyšlenkářství, které v každém z nás dřímá a čeká na probuzení. Stručná dvouslovná hesla podněcující nás k vyloupnutí ze seriózní slupky si našla mnoho příznivců. Přestože Paegas posléze odkoupil jiný telefonní operátor, jeho ústřední motto i dnes občas zaslechneme.

 

2. Aby váš motor skvěle šel

 

Vymyslet rýmovačku a udělat z ní snadno zapamatovatelný reklamní slogan zní jednoduše, možná až prvoplánově. Přijít ale na rým, který zaujme svým obsahem, je už úplně jiná disciplína. Do této strategie se před lety pustil řetězec čerpacích stanic Shell, který se na reklamním trhu zviditelnil heslem: Oleje Shell, aby váš motor skvěle šel. Důvtipné a chytlavé pro mnoho řidičů, kteří pro své motorové miláčky chtějí to nejlepší.

 

3. I muži mají své dny

 

Pozornost mužů si získal také televizní reklamní spot s heslem: I muži mají své dny. Tehdy dva sousedé seděli na římsách svých balkonů a spokojeně společně popíjeli Fernet Stock, zatímco jejich drahé polovičky spaly. Jak atraktivní obraz „men only“ večerů!

Parodie na reklamu z České sody:

 

Další spot s tímto heslem se už trochu více dotýkal něžného pohlaví, když hlásal, že v ideálním světě by mohl muž ženu vypustit (hlavní hrdina reklamy tu svoji nejen vypustil, ale dokonce i sroloval). Ovšem evidentní humorná nadsázka většinu z nás žen odzbrojila a smály jsme se také. Pokud nesmály, tak alespoň usmívaly.

 

 

4. Když ji miluješ, není co řešit

 

hlásá už léta reklama na Kofolu. Původně zněl slogan téhle oblíbené limonády trochu jinak. Tvrdil, že rozdíly jsou lásce k smíchu. V reklamním spotu tehdy vystupoval mladý česko-slovenský pár. Pak následovala videa s Ondrou a Naďou na nuda pláži nebo s pubertálním mileneckým párem v setmělých ulicích města a malým otravným chlapcem na kole vykřikujícím známé: „Milenci se milujou, milenci se milujou…“

 

5. Když musíš, tak musíš

 

Tak trochu jinou lásku, konkrétně vášeň k čokoládě, zobrazují reklamy na Fidorku. Asi netřeba dlouze připomínat malou kudrnatou dívenku, která úderem panenky aktivuje airbagy kabrioletu zastavujícího před přechodem, jen proto, že dáma na sedadle spolujezdce si právě rozbaluje Fidorku.

 

Spot porušující zákon, jenž zakazuje zobrazovat děti v nebezpečných situacích, končí mottem: Když musíš, tak musíš. Stejný slogan doprovází další kontroverzní reklamu na Fidorku, kde žena ukradne sušenku, tentokrát s přívlastkem „de luxe“, přímo z výlohy obchodu.

 

6. Teď si dáme Deli

 

Možná se vám někdy stalo, že jste na otázku „Co teď?“ dostali odpověď „Teď si dáme Deli.“ Reklamní spoty propagující tuhle čokoládovou tyčinku proslavil takhle ukázkově jednoduchý a obrovsky chytlavý scénář. Dříve, než budete propadat vzteku z nic neříkající reakce, až vám příště touhle hláškou někdo odpoví, vzpomeňte si na video, kde od partnera stejnou odpověď dostala žena na svůj nečekaně pozitivní těhotenský test.

 

 

Jste-li správně inspirováni, vybaví se vám nespočet dalších úsměvných a schválně nesmyslných reklamních sloganů, které se staly součástí naší každodenní komunikace. Že by se příslovími budoucnosti staly hlášky z reklam?

Klára Fischleinová


Klíčová slova: rxrxklarafischleinova



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama