Je nezákonné zapisovat si ceny, dozvěděl se v samoobsluze Tesco novinář z britského Guardianu | Reflex.cz
reklama
nahoru

Je nezákonné zapisovat si ceny, dozvěděl se v samoobsluze Tesco novinář z britského Guardianu

Čer19. září 2011 • 06:00
Je nezákonné zapisovat si ceny, dozvěděl se v samoobsluze Tesco novinář z britského Guardianu
Tesco in London
• foto: 
Mark Scott

Jak může novinář z rubriky Peníze porovnat ceny zboží v různých supermarketech? "Vezměte si je k pokladně a zaplaťte je. Cena bude na účtence," řekl novináři z britského deníku Guardian zástupce vedoucího jednoho z obchodů Tesco v Londýně.

reklama

 

Ochranka zahlédla novináře s notýskem díky bezpečnostním kamerám. "Tohle nesmíte dělat. Je to proti zákonu. Odkud jste? Z médií?", zněly první otázky. Novinář odpověděl, že je soukromá osoba, která v obchodě nakupuje a porovnává ceny. Ale dozvěděl se, že je nezákonné si v obchodě cokoliv zapisovat nebo fotografovat.
Noviny ve své rubrice Peníze porovnávají ceny různých prodejců a ověřují, jestli plní sliby ve svých reklamních kampaních. Později přivolaný manažer prohlásil, že zapisování cen sice není nelegální, ale že je to proti "politice" Tesca. Ochranka může zákazníky, kteří tuto politiku porušují, vyzvat k opuštění obchodu.
Patrick Collinson píše: "Příště si budu ceny zboží diktovat do mobilního telefonu. Má funkci nahrávání. Rada autorům firemní politiky supermarketů Tesco: Zakažte zákazníkům mluvit do svých mobilních telefonů."

Ochranka zahlédla novináře s notýskem díky bezpečnostním kamerám. "Tohle nesmíte dělat. Je to proti zákonu. Odkud jste? Z médií?", zněly první otázky. Novinář odpověděl, že je soukromá osoba, která v obchodě nakupuje a porovnává ceny. Ale dozvěděl se, že je nezákonné si v obchodě cokoliv zapisovat nebo fotografovat. Píše o tom v dotyčném deníku Patrick Collinson.

 

Noviny ve své rubrice Peníze porovnávají ceny různých prodejců a ověřují, jestli plní sliby ze svých reklamních kampaní. Později přivolaný manažer prohlásil, že zapisování cen sice není nelegální, ale že je to proti "politice" Tesca. Ochranka může zákazníky, kteří tuto politiku porušují, vyzvat k opuštění obchodu.

 

Zkoumání cen může odhalit zvláštnosti či nelogičnosti, v citovaném článku se například novinář diví, proč jisté zboží vychází v menším balení za výhodnější cenu než ve větším balení? Nemělo by to být naopak?

 

Na to ostatně narazíme i v českém Tescu, viz nedávný tweet uživatele @mmister: "Dneska v Tescu Express prodávali 2l Coca-Colu za 25 Kč. Vedle ní byla 1,25litrová za 27. Že by se ta elasticita poptávky lišila až tolik?" Nic proti tomu, každý obchod si nepochybně může stanovit ceny dle libosti. Ale neměl by bránit médiím, aby je zkoumala a zveřejňovala.

 

Patrick Collinson píše: "Příště si budu ceny zboží diktovat do mobilního telefonu. Má funkci nahrávání. Rada autorům firemní politiky supermarketů Tesco: Zakažte zákazníkům mluvit do svých mobilních telefonů."

 

(foto Mark Scott, Flickr)



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama