Obama zabojoval za řešení "dluhové krize" i na Twitteru, oslovil Američany přímo | Reflex.cz
reklama
nahoru

Obama zabojoval za řešení "dluhové krize" i na Twitteru, oslovil Američany přímo

Miloš Čermák1. srpna 2011 • 01:37
Obama zabojoval za řešení "dluhové krize" i na Twitteru, oslovil Američany přímo
tweet prezident Barracka Obamy
• foto: 
screenshot

V popularitě na Twitteru je americký prezident Barrack Obama na třetím místě za Lady Gaga a Justinem Bieberem. Má téměř deset miliónů tzv. followerů. Možná i oni mu pomohli k uzavření kompromisu s republikány ohledně navýšení stropu státního dluhu.

reklama

 

Obama bojuje za řešení "dluhové krize" i na sociálních médiích. Zatím neúspěšně
V popularitě na Twitteru je americký prezident Barrack Obama na třetím místě za Lady Gaga a Justinem Bieberem. Má téměř deset miliónů tzv. followerů. V pátek odpoledne je požádal, aby vyzvali své kongresmany k uzavření kompromisu.
Tweet napsaný asi v šest večer našeho času je zakončen zkratkou BO, což znamená, že ho napsal Obama osobně. Autory ostatních tweetů jsou zaměstnanci tiskového odboru Bílého domu. Obama napsal: "Čas mít na prvním místě vlastní stranu je pryč. Pokud chcete vidět kompromis, dejte to Kongresu vědět. Volejte. Mailujte. Tweetujte." Kompromis neboli compromise je navíc opatřen tzv. hashtagem, tedy #compromise. Což je vlastně jakási výzva, aby prezidentovo poselství uživatelé dál šířili.
Což se stalo. Hashtag #compromise byl na Twitteru jen za páteční odpoledne použit 22tisíckrát a podle serveru mashable tak teoreticky mohl "zasáhnout" až 36 miliónů lidí. Samotného prezidenta pak Američané zmínili ve svých tweetech asi 28tisíckrát. Monitorovací programy navíc v angličtině umějí měřit tgzv. sentiment, tedy to, jestli je zmínka pozitivní, negativní a neutrální. Co se týče Obamy bylo 28 procent tweetů pozitivních a 12 procent negativních.
Na Obamově účtě pak zaměstnanci tiskového odboru začali - stát po státě - publikovat twitterovské adresy jednotlivých kongresmanů. To ovšem už určitá část followerů začala vnímat negativně. A za pět hodin se počet Obamových followerů snížil  téměř o 40 tisíc. Z celkového počtu je to pouze malý zlomek. Nicméně je to poprvé, co se to na Twitteru nějaké celebritě s vysokým počtem followerů stalo.

Tweet napsaný v pátek asi v šest večer našeho času je zakončen zkratkou BO, což znamená, že ho napsal Obama osobně. Autory ostatních tweetů jsou zaměstnanci tiskového odboru Bílého domu.

 

Obama napsal: "Čas mít na prvním místě vlastní stranu je pryč. Pokud chcete vidět kompromis, dejte to Kongresu vědět. Volejte. Mailujte. Tweetujte."

 

 

Kompromis neboli compromise je navíc opatřen tzv. hashtagem, tedy #compromise. Což je vlastně jakási výzva, aby prezidentovo poselství uživatelé dál šířili.

 

Což se stalo. Hashtag #compromise byl na Twitteru jen za páteční odpoledne použit 22tisíckrát a podle serveru Mashable tak teoreticky mohl "zasáhnout" až 36 miliónů lidí. Samotného prezidenta pak Američané zmínili ve svých tweetech asi 28tisíckrát.

 

Monitorovací programy navíc v angličtině umějí měřit tzv. sentiment, tedy to, jestli je zmínka pozitivní, negativní a neutrální. Co se týče Obamy bylo 28 procent tweetů pozitivních a 12 procent negativních.

 

Na Obamově účtě pak zaměstnanci tiskového odboru začali - stát po státě - publikovat twitterovské adresy jednotlivých kongresmanů. To ovšem už určitá část followerů začala vnímat negativně. A za pět hodin se počet Obamových followerů snížil  téměř o 40 tisíc.

 

Z celkového počtu je to pouze malý zlomek. Nicméně je to poprvé, co se to na Twitteru nějaké celebritě s vysokým počtem followerů stalo.

 

Víkendový maratón politických jednání nakonec skončil úspěšně a státní bankrot USA se podařilo odvrátit. Přispěl k tomu Twitter a podpora části Obamových followerů na této síti?

 

To by bylo přehnané a určitě nepodložené tvrzení. Ale Obama minimálně napsal další dílčí kapitolu do učebnice politického marketingu.



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama