nahoru

Ze zákulisí vánočních hitů: Frozen aneb království zisku

Tereza Spáčilová29. prosince 2017 • 18:30
Ze zákulisí vánočních hitů: Frozen aneb království zisku
foto: Pinterest.com

Žádný jiný animovaný film nevydělal tolik peněz: už půl roku po premiéře potvrdila Guinessova kniha rekordů, že více než miliarda dvě stě tisíc dolarů na tržbách zajistila ledovému muzikálu první místo na žebříčku hitů mezi animovanými snímky. Zatím ho nikdo nepřekonal. 

Průlomová však nebyla jen čísla z kinosálů. Impozantních výsledků dosahovaly i suvenýry k filmu neboli tzv. merchendise – více než tisíc druhů produktů dodnes patří k nejprodávanějším artiklům, zvlášť před Vánoci. Už v roce 2014 hlásil Disney nárůst tržeb o 46 %, přičemž zásluhy připisoval právě Ledovému království. Hračky, boty, bonbóny, ale například i svatební šaty, bowlingové koule nebo WC prkénko, ba dokonce i slavné „warholovské“ Campbellovy polévky s princeznovským designem se prodávaly doslova po tunách. 

Jen šatů ve stylu Ledového království nakoupily během jediného roku v Americe přes tři miliony domácností, zaprášilo se i po limitované edici 5000 panenek Elsy a Anny, jež zmizely z Ebay během 45 minut – navzdory faktu, že cena dosahovala 10 000 dolarů. V Británii vzali rozezlení rodiče útokem nákupní centrum jen proto, že došly ledové hračky. Vzrostla dokonce i poptávka po letenkách do Norska: ostatně cestovní kancelář A dventures by Disney stále nabízí vás tam zavézt a týden bavit za 6 tisíc dolarů – no nekupte to!

 

Ne vše, co souvisí s Ledovým královstvím, je ovšem zalité sluncem. Těsně před Vánoci začaly do sídla Walt Disney přicházet stížnosti od rozčílených diváků, kteří šli na nový film od Pixaru, jenže nevarováni museli vydržet dvacet jedna minut „Olafových ledových dobrodružství“. Disney, jenž Pixar v roce 2006 koupil, totiž před jeho novinku Coco zařadil „krátký“ snímek Olaf’s Frozen Adventures, jenž měl být jakousi pozvánkou na čerstvě ohlášené pokračování Ledového království. Kdo zná pixarovské snímky, přitom dobře ví, že estetika Pixaru se s tou princeznovskou příliš neslučuje. Vlna rozhořčení nakonec zařídila, že studio Olafova dobrodružství záhy stáhlo a odvysílalo je pouze v televizi (což byl ostatně i původní záměr).

Fanoušci zpívání na ledu si tak musí počkat do premiéry „dvojky“ ohlášené na 27. listopadu 2019. Strádat však určitě nebudou: podle marketingových bossů z Disney je totiž Ledové království jejich „dlouhodobou prioritou“ a jako takovou ji budou opečovávat tak, aby nikdo ani na vteřinu nezapomněl, jak moc „má rád vřelá objetí“.

Ledová fakta

Ledové království je první celovečerní film od Walt Disney režírovaný ženou (Jeniffer Lee.

Příběh volně inspirovaný andersenovskou pohádkou o Sněhové královně chtěli u Disneyho udělat už od 40. let, cestu mu však otevřel až úspěch snímku Na vlásku.

Elsa, jméno jedné ze dvou ústředních postav, prorazilo v roce 2013 do stovky nejužívanějších jmen pro novorozence, což znamenalo více než třetinový nárůst.

Filmová píseň Let It Go, jež kralovala hudebním žebříčkům v USA po 13 týdnů bez přerušení a stala se pátým nejprodávanějším singlem na světě, byla přezpívána do 41 různých jazyků. Na YouTube dokonce existuje víc než 30 tisíc fanouškovských verzí.

Ledové království získalo na 70 ocenění včetně Oscara pro nejlepší animovaný film a nejlepší píseň.

Komerčně nejúspěšnější disneyovskou princeznou je Elsa z Ledového království (3 397 816 dolarů).

Tereza Spáčilová


Klíčová slova: Frozen, disney, pohádka, tržby



Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,340
20,680
28,720
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
Nejčtenější
Komentáře