Libuška Šafránková a Pavel Trávníček v oblíbené české pohádce.

Libuška Šafránková a Pavel Trávníček v oblíbené české pohádce. Zdroj: Jaromír Komárek, archiv

Tři oříšky pro Popelku: Sledujte s námi pohádkovou klasiku minutu po minutě!

Vítáme vás u on-line přenosu z filmu Tři oříšky pro Popelku. To je chvíle, kdy národ usedá k jistotě jistot, k cestě do krajiny svého dětství a zaručenému happy endu, který je v této nejisté době tak důležitý. Tak tedy dobrou společnou zábavu. Jednu z nejlepších českých filmových pohádek pro vás komentoval šéf kulturní rubriky Reflexu Milan Tesař.

Online přenos

Online přenos

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:24

Děkuju za pozornost a přeji příjemný zbytek večera!

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:22

Chlapcííí, za chvíli začíná hodina dějepravy. Jako obvykle. Takže zase za rok?

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:21

Mimořádný herecký moment. Služebnictvo se raduje, jen Laďa Menšík v jeho středu je dojatý. Přemáhá pláč. Ani nehne brvou…

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:19

Tohle mě vždycky dostane. Popelka: „Ale vždyť ty jsou svatební.“ Konec cesty!!!

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:18

Ty louče v suché dřevostavbě statku  – riskantní!!! Popelka nalezena! Zaplaťbůh!!

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:17

Apokalypsa v rybníku. Dubléři pro scénu koupání se v ledu museli stát majlant. Anebo to jsou opravdu herci? To by bylo snad ještě horší než podpis Anticharty. Tohleto zavání zápalem plic!

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:16

Ten naftalín na louce je fakt trapnej. Nelze to pro příště počítačově nějak upravit?

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:15

Ten ostinátní, dramatický akord se Svobodovi povedl… Tam je najednou velkej skladatel.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:13

„Ta, které padne, bude moje žena…“ Nedovedu si představit riskantnější větu.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:12

Ten výraz statkářky, která už tuší svůj neodvratný osud. Na to, že hraje se stanem na hlavě, hraje fantasticky. Přitom ví, že skončí v rybníce...

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:08

Kája na scéně! Píseň dělá film. Anebo film dělá píseň? Co bylo dřív: vejce, nebo slípka?

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:07

A sorry, s tím střevíčkem mám taky problém – konfekční velikost padne jedinému člověku na celém statku? Nepravděpodobné!

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:02

Závoj na tváři Popelky je problém a druhá chybka ve filmu. Jak se může princ zamilovat na první pohled (sic!), když té holce nevidí do ksichtu?

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 21:00

Až teď po třicátém sedmém zhlédnutí plesové scény vidím, že Popelka má na zádech své róby páva. Až dojde na remake, na který čekám, bude ho mít nějaká mladičká hollywoodská hvězda vytetovaného na holé kůži.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:59

Silná scéna, kdy kůň pouhým pohledem vrátí Popelku na ples. Ta scéna je v opačném gradu podobná krokodýlu Dundee, který zhypnotizuje buvola.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:53

Zelený turban ze šátku Libíčka na plese? Podívejte se na něj. Opakuju, Pištěk byl první liga, ale skutečně musel jet v nějakých halucinogenech.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:52

Poslouchejte! Karel Svoboda opakovaně krade melodie sám sobě. Nikdo by se nemohl divit, kdyby ve čtvrtém oříšku byly flitry, Popelka se na Juráškovi postavila a vjela na něm do manéže.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:51

Popelčin monolog, vzpomínka na předčasně zemřelého otce. Silné! Nechápu, že té sově nepraskne ze všech těch informací hlava.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:49

Přebírání II. Říkám si, až se bude točit remake (že to ještě nikoho nenapadlo?!?), vysavač by si s popelem poradil. Zůstal by jenom hrách. Jenže co s holuby pak? Vysavač není žádný hrdina.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:47

Všimněte si, macecha sundala vysoký klobouk a nasadila si na hlavu stan. Stan na hlavě Pištěk pro velký úspěch zopakoval později v Arabele. Variaci stanu v černé nosil na hlavě kouzelník Vigo.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:45

„Povídám ti, pojď nahoru.“

„Povídám ti, pojď dolů.“ 

Výborný dialog! Vivat scenárista František Pavlíček, který tehdy pro své politické přesvědčení nesměl být v titulcích.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:44

Trefit tři šišky na vzdálenost dobrých sedmdesáti metrů a ti tři pičuskové dýchaj do zad… Zase to jsou neskutečné nervy...

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:42

Chyba ve filmu! Všimněte si, že ten pták, co ho střelila Popelnice, nespadne seshora. Je vidět, že s ním někdo švihnul ze strany před kameru.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:42

Jandák minul. Jako obvykle… Jako celý život.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:40

Nevšiml jsem si, že by v závěrečných titulcích filmu stálo, v tomto filmu nebylo ublíženo žádnému živému tvoru. Byla by to totiž lež. Ta vražda lišky je opravdu hustá….

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:39

A to, jak vidím, se do ořechu vešla i paruka přiléhavá ke kamizole. Anebo v tom seníku musela mít Popelka schované nůžky a kulmu.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:38

Šaty v ořechu, tomu jsem jako kluk samozřejmě věřil. Jenom jsem nechápal, jak to, že nejsou zmačkané...

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:37

Opět kvalitní dialogy se zvířaty. Ta holka, ten její osud, to je otevřená šikana kombinovaná s domácím vězením. Odtud možná nestárnoucí téma filmu.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:34

Po mém soudu nejlepší scenáristický nápad filmu. Trávníček sestřelí Menšíkovi do klína na saních ty oříšky sám, osobně – dokonalý dramatický paradox.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:28

Nezlobte se, ale Pištěkovy kostýmy, to je polovina filmu. Málo se to ví, ale ten zlatý klobouček, který má právě na hlavě Trávník, si později podle „Oříšků“ nechal ušít Elton John. (Zdroj: „Golden History Of Rock And Roll“)

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:25

Všimněte si v kočáře sedícího šaška (herec Krytinář). Vskutku tragická figura v drahém kostýmu, nemající žádnou zlidovělou scénu. Možná tam nějaký nezapomenutelný gag měl, ale padl za oběť ve střižně.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:22

Hrát zavalitého preceptora brodícího se s poníkem sněhem muselo být pro Jana Libíčka utrpení. Kdo ho znal, věděl, že byl srdcem akrobat a uměl salto nazad z místa. Ale to, jak mu ti tři parchanti vždycky ujížděli na koních, mi vždycky přišlo kruté.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:20

„Ono by se to chtělo prát, pískle.“  Hashtag #meetoo jako by neměl konce!

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:17

Scéna v lese. (Tady sníh je, nechápu!) Vždycky se bojím, že Popelka nestihne hodit kouli tomu nafrněnci do ksichtu. Ale pokaždé to stihne, pašanda.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:15

Obdivuhodně bohatý kompars v královském průvodu z doby, kdy se na filmu ještě nešetřilo. Dnes by se postavy dodělaly na počítači a pozorný divák by si všiml, že se opakují.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:14

Série Popelčiných rozhovorů se zvířaty (kůň Jurášek, pes Tajtrlík a sova Rozárka). Nutno říci, že z obou stran herecky zvládnuto. Bez patosu.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:11

Ta Popelčina tvář, pohleďte, to je nejlepší make-up vykouzlený z mouru, jaký jsem kdy viděl. Fakt jí to sluší.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:09

Popel a hrách, dneska by se řeklo: nekvalitně strávený volný čas. Vždycky si touhle dobou říkám, jak dlouho by jí to trvalo, kdyby jí ti ptáci nepomohli. Hodinu? Dvě? A taky jsem si vždycky říkal, jestli byli mezi holuby specialisté na popel a holubi cvičení na hrách.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:08

„Vyženu ti z hlavy vzdor,“ to řekla ta baba přesně. Za okamžik se zjevně bude přebírat…

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:08

Kuchyně u kamen! Výborně předvedený vzdor odstrčené dcery v očích Popelky. Přesně navážené slzy v očích. Libuška zjevně chopila za pačesy druhou velkou hereckou příležitost po Babičce.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:06

Ajajaj!! Macecha ve vysokém klobouku s výrazem masového vraha zachytila kuchtíkův rozbitý talíř. V kuchyni se k něčemu schyluje. Evidentní předzvěst šikany.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:06

Ten vysoký klobouk macechy, tak to je kostým-majstrštyk Theodora Pištěka. Oscara dostal až za Amadea o dvanáct let později, ale zralý byl už tady.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:05

Jurášek! Výborně vybraný kůň, který vypadá, že všemu rozumí a stejně jako Rudolf Hrušínský: nepřehrává!

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:03

Holubi, skromní posunovači děje. O ty tu půjde především. Až do robotického vlka z Arabely mí nejoblíbenější zvířecí hrdinové.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:02

Zastavený pohled Popelky v titulkové scéně – tu ji vidíme poprvé, je to nejistý pohled dívky jak vystřižený ze Slovanské epopeje, z obrazu „Příchod Slovanů“. Jakoby ta dívka tušila, co ji čeká. Říkám si, že tentokrát určitě přijdu na to, proč je ta pohádka tak strašně oblíbená. A možná dojdu k tomu, že jsou to ty oči Popelčiny.

Milan Tesař
Milan Tesař
26. prosince 2017 · 20:01

Titulky, shon služebnictva na naftalínu (byl fatální nedostatek sněhu) a melodie Karla Svobody později použitá v Cirkusu Humberto (vykrádá sám sebe, holomek!) uvede i třiapadesátiletého muže spolehlivě k černobílé televizi jeho dětství.