Kulinářská schizofrenie: Seriál Ohnivý kuře jako hodinová reklama na Pohlreicha | Reflex.cz
nahoru

Kulinářská schizofrenie: Seriál Ohnivý kuře jako hodinová reklama na Pohlreicha

Martin Valeš10. května 2016 • 18:54
Kulinářská schizofrenie: Seriál Ohnivý kuře jako hodinová reklama na Pohlreicha
Pohlreich a Ohnivý kuře.
• foto: 
iprima.cz

Televizi Prima se povedl marketingový tah: do minulé epizody seriálu Ohnivý kuře obsadila celebritního šéfkuchaře Zdeňka Pohlreicha v roli sebe sama. Asi má zaručovat kvalitu kulinářskou, jakož i kulturní – ale zamaskovat pokrytecké fóry nepomůže.

Ohnivý kuře je běžný seriál, něco srandy, něco vztahů, něco dramat, něco romantiky; a celé se to točí kolem restaurací. Ve vaření je jakási přidaná hodnota, bere se tu totiž docela vážně – herci nemíchají vařečkami jen tak nazdařbůh a do závěrečných titulků běží recept na jedno z jídel, které v dané epizodě herci vařili. Zajímavý nápad, divačky se aspoň mohou před manželi či samy před sebou vymlouvat, že to má úroveň a něco se přiučí.

Zrovna dva z hrdinů, Jan Dolanský a Jakub Prachař, se právě v Pohlreichově podniku školili, aby vypadali jako přesvědčiví kuchaři. A teď se role obrátily a slavný šéfkuchař se stal hercem. Tedy skoro, hrál samozřejmě sám sebe – a přijel do oné seriálové kuchyně jakože natáčet Ano, šéfe!

Zápletka se vlastně od Pohlreichovy reality show nijak neliší – nemachrovaného šéfkuchaře a jeho personál přijede srovnat do latě a vysvětlit mu, že má vařit tak akorát originálně, ale také rozumně a nehrát si na umělce, když o to klientela nestojí. A Pohlreichova sláva, ale i moudrost samozřejmě do podniku přiláká davy nových strávníků. Jako v opravdových restauracích, i tady má být Pohlreichův obličej a kumšt gastrogarancí seriálu.

Jinak je celý seriál tak trochu schizofrenní. Na jednu stranu se snaží hrát si na něco lepšího, utahovat si z těch nejblbějších televizních produktů a jeho diváků. Například postava vietnamského obchodníka mluví na veřejnosti stylem „čistapatesát, toprá cena“, ale v soukromí normálně česky, bez přízvuku. Protože to jeho tupí zákazníci očekávají. Divák Ohnivýho kuřete se nad tyto omezence může povznést a smát se jim. Jen proto, aby se pak nechal bavit prvoplánovými karikaturami úlisné manažerky, vesnického rádoby sportovce či předražených PR konzultantů. Zrovna ti manažerce hotelu radí, jak dneska musí mít celebrity, aby tam ty ovce chodily. Jako by se snad Prima vysmívala konceptu celebrit, ha ha. Zvlášť, když kromě Pohlreicha přímo v seriálu diváky v reklamních pauzách oblažuje ještě primácký spot s kutilem a "expertem na lidové gastro" Láďou Hruškou.

A další případ schizofrenie: přidrzlí fešáci Dolanský a Prachař si zařídí vlastní DIY neboli domorobo nízkonákladovou hospodu, nábytek z palet a tak. A jsou za koumáky. Naopak když zaprděná postava Michala Suchánka vaří domácí pivo, máme se smát jeho upachtěné snaživosti, protože výsledek nikomu nechutná.

Ale v pořádku, své publikum Ohnivý kuře jistě baví a nikomu jinému se snad necpe. Ostatně jak konstatuje Pohlreich, když seriálovému šéfkuchaři z lázeňského maloměsta sráží hřebínek: „Artový filmy zajímají lidi v Praze, ale tady chtějí diváci komedie, kovbojky a seriály.“ Každému, co jeho jest.




Diskuse ke článku

 

reklama
Komentáře
E15
Nejčtenější