Alain Mikli: Muž, jehož brýle má na nose Elton John, Kanye West i Samuel L. Jackson | Reflex.cz
reklama
nahoru

Alain Mikli: Muž, jehož brýle má na nose Elton John, Kanye West i Samuel L. Jackson

Pavlína Wolfová14. března 2011 • 10:40
Alain Mikli: Muž, jehož brýle má na nose Elton John, Kanye West i Samuel L. Jackson
foto: Tomáš Tesař

„Když obrátíte brýle naruby, nevypadají příliš okázale a dáváte tím najevo respekt světu zmítanému krizí“. To je filozofie ikony světového brýlového designu Alaina Mikliho, který vytváří už roky obruby těch nejodvážnějších brýlí světa. Pro odvahu se jeho kousky velmi dobře uchytily v show-businessu. Teď budou k mání i pro českého úředníka, když si onen našetří.

reklama

 

Alain Mikli, Francouz s velkým nosem, přivezl do Prahy vůbec poprvé své modely, jež kdysi proslavil Elton John. Sáhl po designových obroučkách téměř neznámého Mikliho a ruku v ruce s nimi udělal další z děr do světa. Eltonovými následovníky pak byli Meryl Streepová, Samuel L. Jacson anebo se v nich kdykoli rád ukazuje, aby byl viděn, americký rapper Kanye West.

 

 

Mikliho obchodní politika spočívá v tom, že jsou jeho obroučky k mání jen asi u tří desítek optiků ve světě. Podle vlastních slov si vybírá ty „nejkompetentnější“ a jednoho jediného ve východní Evropě našel u nás.

 

 

Designér má vášeň pro celulózu, kterou nechává vyrábět z chomáčů bavlny podobnou technologií jako papír, je nadšený z barev, unikátních mozaik, asymetrie a vysokého lesku.

 

„Comfort by Alain Mikli“ se stal už pojmem. Mikli, jenž přišel před třiceti lety s myšlenkou „obruby nejen pro oči, ale i na pohled“, si nechal patentovat obroučky, jež propojují tvar obličeje s linií akupunkturních bodů v něm.

 

Designérovou výjimečností je i materiál, s nímž výhradně pracuje. Mikliho celulóza má unikátní texturu i barevnost, vyrábí ji pro něj kdysi malá rodinná italská firma, která je dnes považována za světovou jedničku ve výrobě celulózy — acetátu.

 

 

Luxus brýlí z poslední Mikliho kolekce MATT je vybudován na principu ženského spodního prádla. „Je to stejná filozofie. Ženy nosí luxusní spodní prádlo skryté pod šaty, jen ho tam tušíme. Brýle z mé nové kolekce se nosí lesklou stranou na líc, zvenku jsou matné. Ten skutečný luxus si uchováte jen pro sebe.“



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama