Co je špatně na Stardance? | Reflex.cz
reklama
nahoru

Co je špatně na Stardance?

Luděk Staněk1. listopadu 2010 • 12:37
Co je špatně na Stardance?
StarDance
• foto: 
Jiří Hadač

Jak již napsal kolega Buchert, v okamžiku, když se Česká televize začně chovat jako její komerční kolegyně a začne propagovat své primetimeové programy v vhlavních zprávách, je něco špatně. Jde jen o další důkaz toho, jak moc Česká televize nechápe jak a co má dělat.

reklama

Stardance je převzatý formát, který vyvinula britská veřejnoprávní BBC pod názvem Strictly Come Dancing a který došel ohromné popularity v USA pod názvem Dancing With The Stars. Jde o částečně reality TV koncept s jistou přidanou estetikou a celebritami. Což samo o sobě není nic proti konceptu veřejnoprávní televize, která má ve svých povinnostech vůči koncesionářům i to, připravovat pro ně masovou zábavu. Stejně tak ani koncept samotný není vyloženě špatný, více či méně fungoval na 34 trzích po celém světě. Že ČT jede jeho čtvrtou sezonu může být také v pořádku - pokud formátu věří a ten má sledovanost. A jako že ji má - první díl měl sledovanost 1,3 miliónu, což také není špatné, protože v sobotním prime timu to znamenalo víceméně rozbít konkurenci privátních televizí.

 

A právě tady začíná problém. Nikoli v tom, že Česká televize adaptuje úspěšný formát, kterým je schopna porážet privátní konkurenci. Ani v tom, že jí poráží. Celá tragédie spočívá v tom, že nedělá nic jiného. Stardance je sice klíčová zbraň podzimního schématu, ale z principu to nemá být to, na čem má Česká televize stavět. Porážet konkurenci ve dvou hodinách sobotního nebo nedělního prime time je fajn. Ale není to to, kvůli čemu byla Česká televize vytvořena, ani to, jak má fungovat. Zatímco komerční televize žijí s jistou nadsázkou právě jen těmi dvěma nejdůležitějšícmi hodinami dne (plus nějaký access, tedy časové pásmo přímo před prime timem, kde se koncentruje nejvíce diváků, ergo nejvíce peněz z reklamy), koncesionářský poplatek Českou televizi zavazuje starat se stejně důkladně o celé vysílací schéma. Péče jakou věnuje projektu Stardance (včetně selfproma, PR a dokonce i zmíněných vstupů do hlavní zpravodajské relace) jen obnažuje jak nekvalitně a nedůsledně pracuje se zbytkem svého programu.

 

 

Za těchto okolností je skutečně nesmírně těžké hájit veřejnoprávní statut televize. Ta totiž nejlépe dělá to, co umí i Nova a Prima. A je to dost pro lidi, kteří platí každý měsíc koncesionářské poplatky? Já osobně myslím, že ne...



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama