Smoljak Radiožurnál

Smoljak Radiožurnál Zdroj: Reflex.cz

Reakce na článek "Zrušte už Český rozhlas"

V reakci na článek M. Stoniše „Zrušte už Český rozhlas“, zveřejněný na www.reflex.cz dne 7.6.2010, považuje Český rozhlas za nutné uvést následující:

 

Český rozhlas se památce dramatika, scénáristy, režiséra a herce Ladislava Smoljaka věnoval ve vysílání svých stanic nejen během neděle 6. června, kdy L. Smoljak zemřel, ale též v pondělí 7. června,  a programové změny jsou patrné i v dnešním vysílání.

 

Český rozhlas 1 – Radiožurnál, jehož vysílání ve svém textu pan Stoniš kritizuje, informoval o úmrtí Ladislava Smoljaka od nedělního rána až do pozdního večera prakticky ve všech zpravodajských relacích. V Ranním Radiožurnálu po deváté hodině zazněl telefonický rozhovor se Zdeňkem Svěrákem a první půlhodina Odpoledního Radiožurnálu po 14. hodině byla věnovaná rozhovoru s Janem Kašparem. Archivní vzpomínku na L. Smoljaka pak připravila M. Spěváčková v 15.20 hod.

V pondělí 7. června bylo po celý den divadlo Járy Cimrmana námětem anketní otázky O všem s Vámi a na den posledního rozloučení s panem Smoljakem, pátek 11. června, pak chystá Vladimír Kroc půlhodinový dokument o zesnulém umělci a historii divadla Járy Cimrmana.

 

ČRo 2 – Praha kromě informací ve všech svých zpravodajských vstupech věnoval této smutné události pondělní Dobré jitro a za použití archivních materiálů také Odpolední kolotoč. Speciální pořad, který bude vycházet z archivů Českého rozhlasu, připravuje redakce také na pátek 11. června.

 

Český rozhlas 3 – Vltava zařadil do svého dnešního vysílání od 22.15 hod. komedii Hospoda na mýtince, kterou Ladislav Smoljak napsal spolu se Zdeňkem Svěrákem, jejíž divadelní inscenaci režíroval a sám si v ní zahrál jednu z hlavních rolí.

 

Tolik stručné shrnutí programu tří celoplošných stanic. Události se samozřejmě věnovaly i ostatní stanice Českého rozhlasu, včetně regionálních. Tvrzení pana Stoniše o neschopnosti Českého rozhlasu měnit své vysílací schéma či používat archiv se tak neopírá o žádné relevantní základy. Ostatně poznámka autora o reklamní kampani se sloganem „S námi máte informační náskok“, kterou dlouhodobě používá Česká televize pro svůj zpravodajský kanál, a kterou pan Stoniš mylně přisoudil Českému rozhlasu, svědčí o míře pozornosti, kterou autor zjevně vysílání médií věnuje.

 

Mgr. René Zavoral, ředitel Odboru komunikace a vnějších vztahů, Český rozhlas