Stephen Frears

Stephen Frears Zdroj: Reuters

Síla humoru

Když se v kině tleská na otevřené scéně, je to pro filmaře možná větší odměna, než celá sbírka festivalových trofejí. Tenhle pocit zažil v Cannes britský režisér Stephen Frears (na fotografii) se svým novým filmem Tamara Drewe.

 

Po ambiciózních snímcích Špína Londýna nebo Královna natočil Frears film určený výhradně pro zábavu: komedii z anglického venkova, v níž se s typickým ironickým humorem pranýřuje pokrytectví. Do britského zapadákova se po letech vrátí Tamara Drewe, odešla jako ošklivá nosatá puberťačka, vrátila se jako krásná a schopná mladá žena a život ve vesnici se díky ní obrátí naruby. Frearsův film čerpá z té nejlepší tradice britské komedie, má skvělé dialogy, překvapivé herce a neštítí se ani nečekané akce. Je to ten typ filmu, u nějž se člověk bez zábran baví takřka proti své vůli.

 

Jedinou vadou na kráse byla skutečnost, že do Cannes nedorazila představitelka titulní role Gemma Artentonová (Quantum of Solace, Souboj titanů), kterou teď zaměstnává propagační turné s Princem z Persie. A tak na sebe pozornost na červeném koberci strhla Glenn Closeová, která ve filmu nehraje a prostě jen přišla do kina. Do Cannes se vypravila jako novopečená scenáristka a producentka, aby tu podpořila svůj připravovaný snímek Albert Nobbs. Ten by se měl do kin dostat až příští rok, Tamaru Drewe bychom ale možná mohli vidět už letos na karlovarském festivalu.