Zdroj: Volkswagen Financial Services

Nová značka nám přináší více než jen nové logo

Od loňského září se společnost ŠkoFIN na trhu prezentuje pod novým marketingovým názvem Volkswagen Financial Services. Pro firmu s 23letou historií na českém trhu bylo rozhodnutí vzdát se notoricky známé značky odvážné. Ptali jsme se Lukáše Cankaře, ředitele marketingu a retailového prodeje ve Volkswagen Financial Services, jak dnes s odstupem téměř jednoho roku změnu hodnotí, co firmě přinesla, a také jak se jim daří podporovat známost nového brandu mezi stávajícími i potenciálními klienty.    

Málokdo přehlédl televizní reklamu s Milanem Šteindlerem, která změnu názvu firmy provázela. Jak lidé novou značku přijali?

Reklama nám pomohla zajistit pomyslné přemostění mezi původním názvem ŠkoFIN a novým Volkswagen Financial Services. Díky dobře zvolené kreativě je kontinuita zřejmá i pro lidi, kteří náš trh pozorně nesledují. Novou značku už znají, mají dobrou představu o tom, co naše firma dělá a jaký typ služeb nabízí. Dělali jsme si průzkumy, z kterých vyplynulo, že lidé chápou, proč jsme ke změně názvu firmy přistoupili, ale samozřejmě u mnohých je stále patrný sentiment k zavedenému ŠkoFINu.

Bylo nezbytné firmu přejmenovat? Co bylo hlavním důvodem?

Podpořili jsme ještě silnější semknutí s mezinárodní skupinou Volkswagen Financial Services AG. Nový název by neměl nechat nikoho na pochybách, že pro financování nových i ojetých vozů koncernu Volkswagen, mezi které patří značky ŠKODA, Volkswagen, Audi, SEAT a Porsche, nenajde výhodnější a komplexnější nabídku. V rámci skupiny dokážeme optimálně využívat veškeré benefity a zvyšovat kvalitu svých služeb pro klienty. Naše firma je v Česku jedničkou na trhu financování vozidel. Vždy jsme se snažili udávat krok v inovacích. Nová značka je pro nás dalším impulsem v tom posouvat náš byznys dál především v pojetí, jak budou naši zákazníci do budoucna uvažovat o mobilitě a využívání aut, a jaké produkty a služby jim můžeme nabídnout.

Co si pod tím konkrétně představit?

Některé signály jsou patrné již nyní. Příkladem může být, jak pozitivně klienti přijali nový produkt operativní leasing. V zemi, kde lidé stále preferují, když mohou věci vlastnit, roste podíl těch, kteří si automobil jen pronajmou na operativní leasing a po dvou nebo třech letech jej vrátí a půjčí si jiný. A to je jen začátek – s tím jak poroste digitalizace a nové technologie, se můžeme těšit, jak budou lidé reagovat třeba na carsharing nebo na autonomní vozy. Zajímavé bude sledovat, jak se bude měnit pohled na mobilitu ve velkých městech a jak se to dotkne automobilové dopravy. To vše se bude promítat do toho, jak budou lidé přistupovat k financování aut, jaké typy vozů budou preferovat a jak důležité pro ně bude auto vlastnit, nebo zda budou dávat přednost pronájmu či sdílení. Možná jsou to věci, které zní jako hudba vzdálené budoucnosti, ale nenechte se mýlit, za pár let mohou být realitou a my na ně chceme být připraveni.

Co aktuálně ve firmě řešíte?

Především se snažíme rozvíjet služby, ve kterých cítíme svou konkurenční výhodu – mezi ně patří rozvíjení nových forem financování, dále značkových služeb, mezi které patří značková pojištění nebo značkový Předplacený servis. Posilujeme své nabídky v oblasti fleetu, kde se nám v poslední době podařilo získat několik atraktivních akvizic. Zvyšující se nároky na efektivitu a digitalizaci promítáme i do našich interních procesů, kde klíčovým projektem je pro nás implementace nového informačního systému. Výzev je celá řada. Už vloni každý třetí prodaný koncernový vůz odjížděl s naším financováním. Pod značkou Volkswagen Financial Services chceme tento podíl ještě zvýšit.