Andrej Babiš dělá vše možné pro podporu svého projektu elektronické evidence tržeb.

Andrej Babiš dělá vše možné pro podporu svého projektu elektronické evidence tržeb. Zdroj: ČTK

Chovanec: „Babiš zneužívá svoje média.“ A fakt že jo!

Naprosto dojemný důkaz psí věrnosti svému živiteli podali Babišovi novináři v neděli po pořadu Otázky Václava Moravce. Padlo v nich ze strany ministra Chovance závažné obvinění, že Babiš zneužívá svá media k politickému boji. Hodinu a půl po výroku na Chovance zaútočila server iDnes.cz.

V nedělních Otázkách, komentářích vystoupil ministr vnitra Chovanec. A vzal si do úst média mediální divize Agrofertu - media patřící ministrovi Andreji Babišovi. Chovanec si stěžoval, že když mu policisté poslali otevřený dropis, tak že si jej přečetl v Lidovkách ještě dřív, než mu byl oficiálně doručen. Babišovy novináři měli dopis dříve než jeho adresát. Uvedl několik podobných případů, a pak, někdy v polovině první hodiny pořadu, vyslovil větu, že Babiš využívá svá media k politickému boji.

Ne že by si toho někdo z českých čtenářů novin nevšiml. A ne, že by si toho nevšimli ostatní novináři, které Babišovo imperium neplatí. Zneužívání mediální divize Agrofertu se stalo v podstatě normou a je všeobecně známé. Nové je to, že to zaznělo v tak exponovaném pořadu, jako jsou Otázky Václava Moravce, a další novinkou je, že to zaznělo z úst Babišova koaličního partnera - z úst ministra za ČSSD. Takže v neděli někdy ve 12.30 obvinil Chovanec Babišova media z politického boje.

A co se nestalo? Novináři Agrofertu mrzké obvinění nejenže nevyvrátili, ale ještě ten den ho potvrdili výstupem, který vypadá jako přímá oplátka Chovancových slov. „Ty nás a našeho páníčka budeš pomlouvat? Tak tumáš!“ O hodinu a půl později, než svůj výpad proti Babišovi Chovanec vyřkl, vychází na idnes následující text (přesně ve 14.16) s úderným titulkem: „Policie koupila luxusní jaguáry od muže, který prodal byt Chovancovi". A dále píšou: „Chovanec loni za plzeňský byt o rozloze 120 m2 s třicetimetrovou terasou Dajbychovi zaplatil 3,1 milionu korun, což byla podle podle zjištění MF DNES až o polovinu nižší cena, než je pro danou lokalitu obvyklá."

Takže jediné, co tam pánové z Agrofertu zapomněli připsat, je „kýš kýš, to máš za to“. Prosím je proto, aby své politické články psané na zakázku jejich páníčka propříště označovali logem Kosteleckých uzenin, aby měl čtenář rovnou jasno, že ten který text pomáhající Babišovi napsal nějaký jeho nezávislý novinář za věnec buřtů.