Dáte jich osm a bude vám blbě z Ameriky.

Dáte jich osm a bude vám blbě z Ameriky. Zdroj: AB InBev

Amerika inspirovaná Budějovicemi.
Bud.
Budvar, co není Budweiser.
3
Fotogalerie

Budweiser se v belgických rukou cítí cize. Přejmenuje pivo na America

Pivovar Anheuser-Busch usoudil, že musí víc hrát na vlasteneckou notu. Snad i proto, že ho před pár lety ovládl belgický InBev a nyní se má ještě více globalizovat pohlcením dalšího gigantu – SABMiller. Proto se slavný budweiser začne prodávat pod názvem, který už nemůže být patriotičtější: America.

„Plechovky a láhve budou inspirovat pijáky, aby oslavovali hodnoty svobody a autentičnosti, jež Amerika a Budweiser sdílejí,“ uvádí společnost v prohlášení. „Budweiser vždy usiloval o to, ztělesňovat Ameriku v lahvi. Je nám ctí vzdát poctu této skvělé zemi, kde se naše pivo vášnivě vařilo posledních 140 let,“ rozplývá se viceprezident společnosti Ricardo Marques. Kromě nové značky budou na plecháčích a lahváčích také úryvky z hymny a z patriotické písně America the Beautiful.

Změna bude pouze dočasná, od 23. května do listopadových prezidentských voleb. Nejde ale jen o politiku, USA prý zažijí „nejvlastenečtější léto, co tato generace kdy viděla“. Prý proto, že země hostí neformální turnaj všech Amerik v mužské kopané (což je v USA velice patriotický sport, haha). A také na podporu olympioniků a paralympioniků, kteří pojedou USA reprezentovat do Ria de Janeiro. Protože právě na sportu AB hodně staví svůj marketing.

Ironií je, že rival amerického Budweiseru, Budějovický Budvar, se právě v Americe prezentuje podobně vlastenecky už léta. A to kvůli sporu o značku. Americké soudy daly za pravdu firmě Anheuser-Busch, jež jediná smí své pivo pojmenovávat Budweiser, a tak se z Budějovic do USA vyváží czechvar. S motem B: Original, jakože „buďte originální“, ale také „původní B“. Ve většině Evropy zase Američané prodávají pod značkou Bud.