Antonín Prachař

Antonín Prachař Zdroj: Archív

Bordel na ministerstvu dopravy: Za 6 let už desátý šéf rezortu. To nemůže fungovat

V Česku se v podstatě nestaví dálnice. Některé jejich úseky, často už pro řidiče nebezpečné, se neopravují, nebo to probíhá velmi pomalu. Pokud se už staví, je to dražší než Německu. O vysokorychlostní železnici si na rozdíl od jiných států Evropy můžeme nechat jen zdát. Divit se ale tomu nemůžeme, od ledna 2009 nastupuje už desátý ministr dopravy.

Dopravní stavby, zejména ty větší, vyžadují dlouhodobé plánování a pečlivou přípravu. Podobné je to s obnovou kolejových vozidel na železnici. Jak ale pracovat zodpovědně a koncepčně, když politické reprezentace mění ministry jako na běžícím pásu? Každý nový šéf rezortu provádí výměny a celý obor byl proto v průběhu několika let personálně zdevastován.

Pro ilustraci, zde je seznam ministrů, kteří se v křesle vystřídali v průběhu necelých šesti let: Aleš Řebíček (skončil v lednu 2009), Petr Bendl (leden až květen 2009), Gustav Slamečka (květen 2009 – červenec 2010), Vít Bárta (červenec 2010 – duben 2011), Radek Šmerda (duben až červen 2011), Pavel Dobeš (červenec 2011 – prosinec 2012), Zbyněk Stanjura (prosinec 2012 – červenec 2013), Zdeněk Žák (červenec 2013 – leden 2014) a Antonín Prachař (leden až listopad 2014).

Navíc o některých ministrech se nedá říci vůbec nic pozitivního. Řebíčka zajímal hlavně jeho vlastní byznys a systém vydatně „podojil“, Bárta si počínal jako neschopný agent bezpečnostní agentury, pseudoodborník Žák působil jako utržený z řetězu a Prachař nevěděl co má s rezortem dělat. Teď má nastoupit Dan Ťok.

Pokud to ale vlády chtějí dělat na ministerstvu dopravy stejně jako v minulých letech, čeká nás jen marasmus, který už dnes připomíná v tomto oboru apokalypsu.