Zdroj: profimedia.cz

Zahalování žen je politickým symbolem islámu. Ten chce Šabatová a ministr Chládek?

Ombudsmanka Anna Šabatová a další čeští multikulturalisté (například ministr školství Chládek z ČSSD) veřejně obhajují nošení islámského zahalení v českých školách. Pomiňme teď otázku sekulárního charakteru školství a diskriminace žáků neislámského vyznání. Všimněme si toho, čeho si v médiích v souvislosti s touto „šátkovou kauzou“ nikdo příliš nevšímal.

Šabatová argumentuje tvrzeními, že islamistky nosící zahalení jsou nábožensky diskriminovány. Přitom ovšem toto zahalení není podle islámu povinné, ale naopak je politickým „symbolem“ radikálního islámu. Nebo chcete-li - toho výkladu, který zdůrazňuje nadřazenost zvyků muslimů nad zvyky nevěřících.

Skutečnost, že zahalení žen je dle odborníků na islám politickým symbolem, je i základem francouzského sekulárního zákona o zákazu politických a náboženských symbolů ve školách.

K takzvanému zahalování se uchylují hlavně dvě skupiny muslimů. První je ta, která si tyto zvyky přináší ze své domoviny, kde je ženskost považována za předstupeň k hříchu, proto musí být omezována a skrývána. Druhou skupinou jsou islamisté, kteří používají zahalování jako symbol odlišnosti od nevěřících.

To, že islámské zahalování není povinností muslimek, potvrzují například doktor Ibrahim B. Syed, prezident Mezinárodní islámské nadace pro výzkum, odborník na islámské právo Khaled Abou El Fadl z UCLA School of Law v americkém městě Los Angeles (učil islámské právo také na Texaské univerzitě, na právnické fakultě univerzity v Yale nebo na Princetonské univerzitě) či Mike Ghouse z islámské organizace Světový muslimský kongres. Podobný názor mají i odborníci z nejznámější islámské univerzity al-Azhar v Egyptě: Například PhD. Mustafa Mohamed Rašíd nebo duchovní představitel pařížské mešity a další umírnění muslimové.

Podle jejich analýz se prostě nevyskytuje v Koránu nic, co by muslimce nařizovalo zahalení. Jde tedy jen o výklad těch, jejichž islám je ovlivněn neislámskými zvyky a politickými zájmy.

Je zajímavé, že i bývalý předseda Ústředí muslimských obcí v České republice Mohammed Ali Šilhavý odmítal zahalování muslimek jako neislámský zvyk a nepřijatelnou tradici. Což je ovšem opakem veřejných prohlášení současného šéfa Ústředí Alrawiho, který nejen trvá na tom, že muslimky mají povinnost se zahalovat, ale mají například i „zakázáno“ vdávat se za nemuslimy.

Celou kauzu bych tedy rád shrnul výrokem předního mluvčího umírněných německých vyznavačů islámu ze Svazu demokraticko-evropských muslimů Bassama Tibiho: „Islám se buď poevropští nebo se Evropa poislámští“.

Autor je publicista