Radek John

Radek John Zdroj: YouTube.com

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Eurokandidatura Radka Johna je reklamní virál odtahovky

Radek John nabízí za své zvolení do Evropského parlamentu asistenční kartu pro motoristy. Vše však působí dojmem, že je tomu spíš naopak. Že Johnova eurokandidatura vznikla jako virál asistenční služby.

Pozorně jsem prostudoval web Radka Johna, který věnuje velkou pozornost evropským volbám, ve kterých bývalý televizní moderátor a následný ministr vnitra kandiduje. Musím upozornit, že to, co z webu cituji, je míněno vážně:

„Na důkaz toho, že kandiduji do evropského parlamentu, abych hájil zájmy občanů ČR, bránil je před nesmyslnými regulacemi, zákazy a nikoliv kvůli dobře placenému místu, rozdám plat europoslance českým občanům.

Sto tisíc českých řidičů, kteří se zde zaregistrují dostane ode mne asistenční kartu řidiče renomované společnosti (jméno firmy) v hodnotě 1800kč, která v ČR i EU pro vás zdarma zajišťuje: Příjezd a práce mechanika. Odtah vozidla do servisu. Zapůjčení náhradního vozidla na 24 hodin. Dovoz pohonných hmot, když na cestě dojdou. Výměnu poškozené pneumatiky. Likvidaci pojistné události. Právní služby. Tlumočníka na telefonu v zahraničí. A další služby.

V případě, že řidič má havarijní pojištění s pětiprocentní spoluúčastí na nehodě, zaplatí za něho tuto spoluúčast firma (jméno firmy) z mého platu europoslance, pokud mne občané ČR v eurovolbách 23. A 24.5. vyšlou do europarlamentu. Vznikne-li vám například škoda na vozidle půl milionu, měli byste v případě havarijní pojistky s pětiprocentní spoluúčastí zaplatit 25000 korun. Ty budou uhrazeny firmou (jméno firmy), pokud si řidič pořídil asistenční kartu (jméno firmy) Radka Johna.“

Po pětadvaceti letech práce v mediích se mnou prosím nediskutujte: To výše uvedené prostě není předvolební informace, ale normální reklamní text na asistenční firmu, jejíž jméno jsem zde zcenzuroval. A basta. Žádná politika, ale marketingová kampaň jedné konkrétní odtahovky!

A tak se mi kolem Radkovy nové kandidatury a jeho předvolební kampaně vynořuje velký otazník, který by asi dokázal zodpovědět nějaký starý veterán reklamní branže. Ona otázka zní: Jde o normální product placement asistenční firmy ve volební kampani Radka Johna, nebo je to ještě o stupeň horší a celá jeho eurokandidatura je od počátku plánovaný reklamní virál té odtahovky?