Kokořínsko

Kokořínsko Zdroj: Profimedia.cz

Když vás pohltí Kokořínské údolí. Projeďte se náročným terénem okolo Housky, Žáby a Pokliček

Během výletu Kokořínskem se startem ve Mšeně, správním centru celé oblasti, budeme projíždět sevřenými údolími, úzkými cestičkami, navštívíme hrad Houska i rozhlednu na Vrátenské hoře.

Na výlet Kokořínskem se vypravíme z náměstí ve Mšeně, kde si najdeme modrou turistickou značku (TZ) a po ní vyjedeme směrem do Náckovy rokle.

Mineme skalní útvary Obří hlavu, Žábu nebo Apatyku a z úzkého údolí vyjedeme pod známými Pokličkami. Od nich se vydáme, stále po modré TZ, směrem k Jestřebicím.

Cykloklub obtížnost 4Cykloklub obtížnost 4|Reflex.cz

Náročnost:
kopcovitá trasa s vyšší náročností, jak technickou, tak fyzickou, s croozery nesjízdné

Délka:
42 km

Převýšení:
cca 900 metrů

Doporučené kolo:
horské (MTB)

Za Jestřebicemi značení opustíme a po silnici dojedeme do Dobřeně, kde je k vidění řada krásně zachovalých a opečovávaných roubenek. Z Dobřeně vyjedeme po zelené TZ, která nás dovede přes Planý důl na Zbrázděný vrch, kde na rozcestí vyměníme zelenou značku za žlutou a po ní se dostaneme do Ráje.

V Ráji se můžeme občerstvit, nejzajímavější úseky nás však teprve čekají. Dále budeme pokračovat po silnici směrem na Konrádov a Tubož. V Tuboži odbočíme vpravo a po staré zámecké cestě vystoupáme na hrad Houska.

Houska je renesančně přestavěný, raně gotický hrad vystavěný Přemyslem Otakarem II. a od dubna do října otevřen pro veřejnost, takže máme možnost zkontrolovat, jestli je opravdu postaven nad dírou do pekla, jak praví stará legenda.

Poté, co se ujistíme, vydáme se po modré TZ na Vrátenskou horu s rozhlednou. Z Vrátenské hory do Nosálova nás potom čeká prudký a technicky obtížnější sjezd, proto musíme krásný rozhled do kraje vstřebat dříve, než se do něj pustíme.

V Nosálově se napojíme na cyklotrasu č. 143, po níž pojedeme až do Lobče. V Lobči opět najedeme na modrou TZ, kterou budeme sledovat až do obce Skramouš. Ze Skramouše vyrazíme po silnici, u odbočky na Mšeno však ještě zamíříme opačným směrem, tj. vpravo směrem na Libovice.

Před Libovicemi však opět odbočíme - tentokrát vlevo - na známou cyklotrasu č. 143, po které přes Brusné dojedeme znovu do Ráje. Z Ráje budeme pokračovat na Vojtěchov, kde si na křižovatce najdeme zelenou TZ po níž projedeme Boudeckou roklí a přes Švédský val až na rozcestí Na Rovinách.

Odtud sjedeme po modré TZ do cíle našeho výletu ve Mšeně. I kdyby nepřálo počasí, za návštěvu stojí na závěr městské lázně, ze nichž doslova dýchá prvorepubliková atmosféra.

Zobrazit místo Kokořínsko 1. na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.