Hrad Sovinec

Hrad Sovinec Zdroj: Profimedia.cz

Cyklotrasa pro fanjšmekry: Troufnete si na obtížnou jízdu kolem Rešovských vodopádů na hrad Sovinec?

Z Rýmařova se vydáme k Rešovským vodopádům na říčce Huntavě, budeme pokračovat k hradu Sovinec a přes Přírodní park Sovinecko se vrátíme zpět do Rýmařova.

Z centra Rýmařova se vydáme po cyklotrase č. 6077 směrem k Janovicům. Místní renesanční zámek je v současnosti bohužel veřejnosti nepřístupný, odbočíme tedy vlevo a po cyklotrase č. 6143 pokračujeme až k odbočce na Stříbrné hory.

Vlevo - až u bývalého Ferdinandova - odbočíme ze silnice na zpevněnou cestu vedoucí kolem Dobřečovské hory do Dobřečova. Milovníci vyhlídek mohou v Dobřečově udělat drobnou zajížďku a vystoupat na místní Špičák, z něhož je krásný rozhled na masiv Jeseníků.

Po vyhlídce budeme z Dobřečova pokračovat po červené turistické značce (TZ)      do Tvrdkova. Projedeme jím a stále po červené TZ zamíříme podél Tvrdkovského potoka až k jeho soutoku s říčkou Huntavou. Několik set metrů za soutokem jsou Rešovské vodopády, Huntava tam prochází hlubokým a úzkým kaňonem přes několik vodopádů a kaskád.

Náročnost: kopcovitá trasa s vyšší náročností, jak technickou, tak fyzickou, croozery nedoporučujeme

Délka: 51 km

Převýšení: cca 1200 metrů

Doporučené kolo: horské (MTB)

Červená značka nás dále dovede až do Rešova a přes Valšův důl až k hradu Sovinec. Ten byl vystavěn v polovině 13. století, později se dočkal několika přestaveb. Sloužil jako řádová pevnost, seminář a za 2. světové války jako zajatecký tábor francouzských důstojníků.

V současné době je přístupný veřejnosti a z jeho hlavní věže je zajímavý výhled do krajiny. Ze Sovince pokračujeme stále po modré TZ do nedalekého Křížova a do vsi Huzová. V Huzové odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 6106, které se budeme držet až do Jiříkova, kde můžeme navštívit unikátní Pradědovu galerii rozkládající se na osmi hektarech.

Tam je k vidění třeba betlém v životní velikosti, čítající 236 soch a vážící přes 20 tun, a několik set dalších dřevěných plastik. Z Jiříkova vyrazíme po cyklotrase č. 6144 až na křižovatku s cyklotrasou č. 511. Ta nás dovede do Stránského. Ve Stránském se napojíme na červenou TZ a vrátíme se po ní zpět do výchozího místa výletu v Rýmařově.

Zobrazit místo Sovinec na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.