Ze Strážnice po Šumárnické naučné stezce | Reflex.cz

Větrný mlýn
• foto:
Profimedia.cz

Historické centrum výchozího města Strážnice stojí za samostatnou prohlídku, spousta zajímavostí nás však čeká i na trase tohoto cyklovýletu. Budeme míjet řady vinic, vinných sklípků, původní, plně funkční větrný mlýn v Kuželově. Nejzajímavější zástavkou je ale bezpochyby obec Kněždub, kde je Muzeum bratří Úprků místní hřbitov přezdívaný Slovácký Slavín.

reklama

Nástupním i cílovým místem tohoto cyklovýletu je město Strážnice.

Od vlakového nádraží ve Strážnici vyrazíme po Šumárnické naučné stezce. U rozcestí Šumárnické a Oskorušové stezky odbočíme vpravo po Oskorušové, směr Žerotínská kaple, Holý vrch a Radějov.

Cykloklub obtížnost 2

Náročnost:
středně náročná trasa, bez technicky obtížných úseků

Délka:
48 km

Převýšení:
cca 750 metrů

Doporučené kolo:
trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

V Radějově odbočíme na cyklotrasu č. 46 ve směru k vodní nádrži Lučina a přes Kněždubský háj (kde se k cyklotrase 46 opět připojuje Šumárnická stezka), a Malou Vrbku se dostaneme do Hrubé Vrbky, ve které odbočíme vpravo na Šumárnickou stezku.

Přes Kuželov se dostaneme do Velké nad Veličkou a zpět do Hrubé Vrbky, kde odbočíme vpravo na Tasov. Zde se připojíme na Strážnickou stezku a přes Hroznovou Lhotu a Kněždub dojedeme do Tvarožné Lhoty. V Tvarožné Lhotě odbočíme doprava na červenou TZ – Cestu Marušky Kudeříkové, která nás dovede až do Strážnice.

Zobrazit místo Strážnice na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.