Z Říčan krajem Josefa Lady | Reflex.cz

Hrusice
• foto:
Profimedia.cz

Z Říčan se vydáme krajem Josefa Lady do Hrusic, kde můžeme navštívit jeho památník. Nenechte si ale ujít ani další zajímavostí. Po trase je hvězdárna v Ondřejově, jejíž budovu navrhl jeden z nejznámějších českých secesních architektů – Josef Fanta. V budově sídlí i Astronomický ústav AVČR a pořádá prohlídky pro veřejnost. Na zpáteční cestě do Říčan nás čeká krásný průjezd po vstevnici Voděradskými bučinami. Na trase výletu je několik možností koupání.

reklama

Začneme u říčanského nádraží, kam lze pohodlně dojet vlakem z pražského hlavního nádraží za necelou půlhodinku. Všechny osobní vlaky přepravují kola v režimu „rozšířené přepravy spoluzavazadel, což znamená, že kola si prostě vezmete s sebou do vagonu.

Cykloklub obtížnost 3

Náročnost:
střední, bez technicky obtížných úseků

Délka:
49 km

Převýšení: cca 900 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), croozery možno použít

Od nádraží vyrazíme po cyklotrase č. 0020 směrem na Voděrádky a Stránčice. Této cyklotrasy se budeme držet téměř polovinu našeho výletu, postupně projedeme obcemi Voděrádky, Otice, Stránčice až do Mnichovic – v případě příznivého počasí lze udělat malou odbočku k Hubačovskému rybníku.

Z Mnichovic budeme pokračovat po stejné cyklotrase na Mirošovice, kde odbočíme na cyklotrasu č. 0025. Po ní se dostaneme do Hrusic – rodné obce Josefa Lady. Za Hrusicemi na rozcestí cyklotras si dáme pozor a odbočíme na cyklotrasu č. 0023 po které se přes Turkovice dostaneme až do obce Onnřejov, proslulé svojí hvězdárnou s Astronomickým muzeem (otevřeno o víkendech a svátcích).

Z Ondřejova budeme pokračovat stále po cyklotrase 0023 do Zvánovic a Černých Voděrad, kde je další možnost koupání. Za Černými Voděrady se ponoříme, stále po cyklotrase 0023, do Voděradských bučin, kterými nás provede vrstevnicová cesta až do Louňovic.

V Louňovicích cyklotrasa 0023 končí, na rozcestí se tedy vydáme vpravo po cyklotrase č. 0022 směrem na Mukařov a Babice. Za Babicemi v obci Březí odbočíme vlevo na naši původní cyklotrasu č. 0020, která nás dovede zpět do Říčan.

Zobrazit místo Říčany na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.