Kivoklát

Kivoklát Zdroj: Profimedia.cz

Hlubokými křivoklátskými lesy

Z výchozího města vyrazíme do hlubokých křivoklátských lesů, kterými se dostaneme až k jednomu z nejznámějších českých hradů – Křivoklátu, jehož počátky sahají do 13.století a přestože ho ve středověku zpustošila řada požárů, díky puristické přestavbě je dnes velmi populární a navštěvovaný. Zpět do Rakovníka se vrátíme proti proudu meandrujícího Rakovnického potoka.

Nástupním místem této trasy je Husovo náměstí v Rakovníku.

Z náměstí vyjedeme po červené turistické značce směrem na Hamr a Skelnou Huť.

Cykloklub obtížnost 2Cykloklub obtížnost 2|Reflex.cz

Délka:
 41 km

Převýšení:
cca 750 metrů

Doporučené kolo: horské (MTB)

Ve Skelné Huti u Hájovny Belšánka z červené uhneme vpravo do lesa na modrou turistickou značku na které se budeme držet tak dlouho, dokud nepřijedme k asfaltové silnici (č. 227).

Po ní se dáme vlevo a na první odbočce (u hájovny Děvín) zase vlevo, směr obec Nový Dům.

Tou projedeme a držíme se žlutého turistického značení až k rozcestí v lese, kde cesta uhýbá vpravo do lesa. Po žluté pokračujeme až do obce Písky, za níž zabočíme z asfaltové cesty vpravo a držíme se červeného místního značení až do obce Křivoklát.

V Křivoklátu se napojíme na cyklotrasu č. 303, po které se proti proudu Rakovnického potoka dostaneme skrze Městečko až do Pustovět.

V nich cyklotrasu 303 opustíme a napojíme se na červenou turistickou značku. Dovede nás přes Lašovice a Dolní Chlum až zpátky do Rakovníka.

Zobrazit místo Rakovník na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.